פרסומת עמותת רגעים
 ראש המועצה קדימה צורן קוראת להידבר בנושא הרפורמה המשפטית ראש המועצה המקומית קדימה-צורן, עו"ד קרן גרין | צילום: רויטל מקליס

ראש מועצה מקומית קדימה-צורן, עו"ד קרן גרין, חתמה על מכתב של ראשי הרשויות הקורא להידברות בנושא הרפורמה המשפטית אומרת: ״אני חוששת ממלחמת אזרחים״

ראש המועצה האזורית קדימה צורן עו"ד קרן גרין לא מזוהה עם מפלגה כזו או אחרת וחוששת מהפילוג שנוצר בעם. לדברי קרן בקדימה צורן חיים חילונים, מסורתיים, חרדים, ימנים ושמאלנים  "תמיד ידענו להגיע להסכמות ולמנוע פילוג. אני חוששת ממלחמת אזרחים והמשך פילוג של העם עם התקדמות החקיקה בנושא טעון זה. יש לעשות כל מאמץ לקירוב לבבות וחיבורים בין פלגי העם, בטרם יוחלט על מתווה החקיקה בנושא״.

במכתב הקריאה להידברות שיצא היום (ראשון) לנשיא המדינה ולראש הממשלה חתומים כ-70 ראשי רשויות.

בין היתר נכתב במכתב "גם בינינו, נבחרי ונבחרות הציבור בשלטון המקומי ואזורי, ישנן מחלוקות ודעות שונות לגבי האיזון הראוי בין הרשויות והאופן לממש שינויים אפשריים.

חלקינו סבור שהן חיוניות ונדרשות על מנת להשיב את האיזון שהופר בעשורים האחרונים בין הרשויות, וחלקינו סבור שיש בהצעות אלו חשש לפגיעה בעקרון יסוד במשטר הדמוקרטי, בכך שהרשות השופטת ״תוחלש״ יתרה ותושפע מעבר לרצוי מהרשות המבצעת והמחוקקת.

אנו עוקבים ורואים את נבחרי הציבור בשלטון המרכזי, והן ראשי מערכת המשפט הבכירים ביותר, מתבטאים, מגיבים ומגבשים את עמדתם לגבי הצעות אלו.

אולם, דומה כי שיח זה הינו בעיקרו שיח של אחד מול השני, וכמעט ולא מתקיים ונערך שיח האחד עם השני".

"אנו קוראים לכל הצדדים, אלו אשר מקדמים ותומכים בהצעות החקיקה הנדונות, ואלו אשר מתנגדים להן, לשבת יחדיו, לברר לעומק את העמדות של כל צד, ולפעול ככל האפשר כדי להגיע להסכמות רחבות בנושאים בהם הצעות החקיקה נוגעות, בטרם תושלם.

האחדות והסולידריות במדינה ובין כלל האזרחים, חיים משותפים בהבנות והסכמות נרחבות של כלל החברות והמגזרים במדינה, שמירה על חוקי המדינה, כיבוד החלטות שיפוטיות ועריכת שינויים מהותיים במערך היחסים והאיזונים בין שלושת רשויות השלטון המרכזיות במדינה בהסכמה רחבה ככל האפשר, הינם חיוניים, נדרשים ואף גורליים לטובת ועתיד המדינה, והחיים המשותפים של כולנו"