אילוסטרציה | fotolia מתי מותר לתקוף שוטרים? אילוסטרציה | fotolia

ארבעה בני משפחה אחת הובאו ביום שישי האחרון להארכת מעצרם בשל תקיפת שוטרים אשר באו להגן על חברת המים בעת ביצוע עבודות בנחלה של המשפחה במושב ביום חמישי בערב

אילוסטרציה | fotolia

המשטרה ובתי המשפט מייחסים חומרה מיוחדת לעבירת תקיפת שוטרים, וללא כל שיחרור החשודים בערבות, ולפיכך גם בעת הדיון כאן ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם ב-7 ימים נוספים בשל "שיבוש הליכי חקירה, סיכון בטחוני של אדם וצורך בנקיטת הליכי חקירה שלא ניתן לקיימם, אלא כשהחשוד במעצר"

פרקליטם של החשודים, עו"ד ד"ר ניסן שריפי לא הכחיש את הפעלת הכוח בידי לקוחותיו, אשר מתועדת בסרטונים שבידי המשטרה וטען כי "מותר להתנגד בכוח לפלישה שהיא ללא צו בית המשפט וללא צו מינהלי. בארצות הברית מותר לפי החוקה האמריקאית אף להתנגד בנשק חם לפלישה למקרקעין של אדם על ידי רשות ציבורית. לכן מותר בארה"ב לכל אחד לרכוש נשק. בישראל, המחוקק רך יותר, ובסעיף 18 לחוק המקרקעין קבע במפורש שהמחזיק רשאי להשתמש בכוח סביר למניעת פלישה למקרקעיו".

הפינה המשפטית - מתי מותר לתקוף שוטרים?
ד"ר שריפי הציע לשופטת המעצרים בבית המשפט כי "אם צריך לחקור עוד שעה-שעתיים, הם יענו על כל שאלה שיש, אבל זו לא עילה להאריך את מעצרם אל תוך השבת. החשודים דתיים" וציין כי "חברת המים נכנסה לתוך הנחלה שבבעלות המשפחה בלי כל התראה ובלי כל סיבה. זכותם של אזרחים להתנגד לכך בכוח סביר במדינת ישראל".
בהמשך הדיון עבר ד"ר שריפי למתקפה כנגד המשטרה "השאלה פה היא אחת ויחידה, האם הופעל כוח סביר אם לאו, וגם מצד המשטרה אותה השאלה, האם המשטרה הכתה אותם על לא עוול בכפם או נקטה בכוח סביר. אני מאמין שזה יבורר בהליך אזרחי או בהליך אחר, עפ"י מה שסיפרו לי החשודים, אנחנו בהחלט לא נשתוק, כל האירוע תועד בטלפונים של החשודים וגם של המשטרה, אז מה יש לשבש? הכל נמצא גם בידי המשטרה".
בסיום דבריו ביקש ד"ר שריפי "לשחרר את כל החשודים כאשר הם יתחייבו שלא יצאו משטח הנחלה, יטפלו בכבשים ובסוסים שם וזאת למשך יומיים – שלושה".
השופטת ברלינר-לוי קיבלה את בקשתו של ד"ר שריפי, ובאופן נדיר לעבירת תקיפת שוטרים, האריכה את המעצר למשך שעות ספורות על מנת שיספיקו לשוב לביתם לפני כניסת השבת.