אילוסטרציה | fotolia 130 אלף ש' לדייר שהפך נכה בעקבות שלולית בכניסה לבניין אילוסטרציה | fotolia

תושב נתניה שהפך נכה בעקבות מעידה על שלולית בכניסה לבניין בו הוא מתגורר יקבל 130 אלף שקלים מוועד הבית כפיצוי

אילוסטרציה | fotolia

תחילתו של הסיפור כאשר יצא התובע מדלת המעלית בקומת הקרקע אל לובי הבניין בו הוא מתגורר, החליק על שלולית שהשתרעה לפניו בין המעלית לבין דלת היציאה, ונפל מלוא קומתו אל הרצפה.

השכנים ששמעו את רעש הנפילה, מיהרו אליו ותמכו בו כדי שיוכל להגיע בחזרה אל דירת מגוריו. אולם התובע החל לסבול מכאבי ראש, סחרחורות, נפיחויות וחוסר שיווי משקל שהלכו והחמירו, הוא נאלץ לעבור בדיקות וטיפולים בבתי חולים ואף ניתוח בהרדמה כללית. 
התובע המשיך לסבול מתופעות נוירולוגיות שונות, כאבי ראש, נימול ברגלו, המטומות ותופעות נוספות שחייבו בדיקות, אשפוזים רבים וחופשות מחלה ארוכות שהשביתו אותו מעבודתו.

הפינה המשפטית - 130 אלף ש' לדייר שהפך נכה בעקבות שלולית בכניסה לבניין
מצבו החמיר עד כדי כך שרופאה תעסוקתית קבעה כי עליו לעבוד לא יותר מארבע שעות ביום ותוך מגבלות שונות כמו המנעות מעבודה ליד מכונות חמות או עבודה בגובה. היא אף המליצה כי ימנע מנהיגה עד לקבלת אישור מיוחד מהמכון לבטיחות בדרכים עקב התופעות הנוירולוגיות והנפשיות מהן סבל.
בסופו של דבר קבע נוירולוג 28% נכות נוירולוגית בגין התופעות והנזקים הפיזיים והנפשיים שנגרמו לו וזאת לצמיתות.
"אמנם, ועד הבית הוא לרוב תורנות של בעלי הדירות בבניין או של בעלי חנויות במתחם מסחרי" אמרה עו"ד ענת קאופמן, שהגישה את התביעה "אבל דווקא משום כך, הוא צריך להיות אחראי בשני מישורים. קודם כל לדאוג לבצע את המשימות השגרתיות שמוטלות עליו במקסימום הבטיחות. בדיוק כמו שגם בבית הפרטי שלו, היה דואג לסגור חוט חשמל חשוף או לנקות שלולית כך גם במרחב הבניין. במקביל, אני ממליצה לועד לדאוג לביטוח על פי האפשרויות שקיימות היום בחברות הביטוח וגם באגודה לתרבות הדיור. היות ובסופו של דבר, אם מגיעים למצב כזה – חשוב שתהיה חברת ביטוח שתוכל לשאת במימון הנזקים".
השלולית נגרמה מעציצים שהוצבו במרחב הלובי. לעציצים לא הייתה אגנית ניקוז שתקלוט את המים העודפים. לא היו במקום שלטי אזהרה ואיש לא ניקה את השלולית. לאחר המקרה, ועד הבית מיהר להחליף את העציצים בצמחיה מלאכותית, על מנת למנוע מקרה דומה בעתיד.
"מה שנראה לנו לפעמים כנפילה תמימה בבניין או ברחוב יכול לפגוע בנו בהמשך ולא מעט. המכונה הזו שנקראת גוף האדם, היא רגישה ופגיעה. לכן כל כך חשוב להבדק ולוודא. גם אם נדמה שאנחנו כרגע בסדר. לא לזלזל בדבר שאחר כך אנו עלולים להצטער עליו" סיכמה קאופמן.