תמונה | freepik כל הסימנים שיעזרו לכם לזהות שנפלתם על מדביר מקצוען תמונה | freepik

אין אחד שלא זקוק מפעם לפעם לבעל מקצוע. פעם אנחנו צריכים מנעולן, כמה חודשים אחר כך חייבים חשמלאי, בחודשי החורף אינסטלטור ולקראת הקיץ כמות ההזמנות להדברות בישראל עולה בעשרות אחוזים. החל מחודש אפריל ועד סוף ספטמבר, החרקים, המזיקים והמכרסמים חוגגים להם בבתים, בדירות ובחצרות

תמונה | freepik

מגיע הרגע שאנחנו מבינים שאין לנו ברירה ואנחנו חייבים לפנות למדביר או חברת הדברה. השאלה שכולנו חייבים לשאול את עצמנו, במיוחד כי מדובר בתחום הדורש ידע רב וניסיון הוא איך נדע שאכן מדובר במקצוען ולא בחאפר. אז בשורות הבאות נציג בפניכם כיצד אפשר לזהות את זה.

קיבלתי המלצה - האם לסמוך עליה?

המלצות הן דבר מצוין, בטח שמדובר בבעלי מקצוע ובוודאי שמדובר בהמלצה שמגיעה דרך מישהו שאתם אכן מכירים וסומכים על הדעה שלו. יחד עם זאת, לא כדאי ללכת עם כל המלצה בעיניים המלצות ושווה לבצע בדיקה בעצמכם. היום יש המון אתרי אינטרנט אמינים שמאגדים בתוכם בעלי מקצוע עם רישיון ולכן גם זו דרך טובה להגיע למדביר איכותי.

קודם כל רישיון מדביר

לפני שאתם קובעים עם המדביר או בכלל מתארים לו מאיזה מזיק אתם סובלים ואיזו הדברה אתם צריכים, עליכם לבדוק האם יש לו רישיון מדביר. הרישיון הזה הוא חשוב משום שהוא מעיד על כמה דברים.
1. שהמדביר אכן למד את המקצוע והעמיק בתחום - מדובר בעולם שלם. כל מזיק, כל חרק, כל מכרסם, גדל בתנאים שונים לגמרי, מתרבה בצורה שונה, מגיע ממקומות אחרים ולכן ההדברה של כל מזיק היא שונה. בלי הידע המקצועי, סביר להניח שהבעיה שלכם לא תיפטר.
2. מינונים - נושא המינונים של חומרי ההדברה הוא קריטי גם בהיבט של להיפטר מהחרק וגם בהיבט הבטיחותי ולכן אין להקל בזה ראש.
3. פועל על פי חוק - אדם שמבצע הדברה בדירות, בבתים, בבתי עסק או בחצרות של אנשים בלי רישיון מדביר מטעם המשרד להגנת הסביבה עובר על החוק, נקודה!

סוג ההדברה

לאחר שבדקתם שלמדביר יש רישיון מדביר, עליכם לשאול אותו לגבי סוג ההדברה. יש לא מעט אנשים שיעדיפו הדברה ירוקה, ביולוגית או אורגנית על פני הדברה כימית וזה משהו ששווה להתייעץ לגביו עם המדביר משום שלא תמיד הדברות אלה מתאימות לכל סוגי המזיקים.

מידע מקצועי

בנוסף, על המדביר לספק לכם מידע מקצועי ולהסביר לכם מה עליכם לעשות לפני ההדברה ומה אחריה בהיבט של פינוי רהיטים, ארונות, מזווה וכדומה. הכל תלוי במזיק. גם אחריות על ההדברה והוצאת חשבונית לאחר ביצוע העבודה הם סימנים למקצועיות. 

אם אתם רוצים ליהנות מבית נקי מחרקים ומכרסמים ומחפשים מדביר בנתניה מומלץ, דרך האתר המדבירים נט תוכלו ליהנות מהדברה מקצועית, יסודית ויעילה החל מ-200 ש“ח. במהלך השנים צברנו ידע אדיר בתחום ההדברות ושילבנו אותנו ביחד עם האמצעים המתקדמים ביותר לחיסול וסילוק מזיקים מכל הסוגים. אנו עושים שימוש אך ורק בחומרי הדברה המאושרים לשימוש ומחזיקים ברישיון הדברה מטעם המשרד להגנת הסביבה. לפרטים, מידע ומענה על שאלות, אנו מזמינים אתכם להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונשמח לחזור אליכם במהרה ולתאם הדברה בזמן שמתאים לכם.