צילום: freepik מה עושים כשהמקרר לא נכנס במעלית? צילום: freepik

הובלה של מקרר - בין אם במסגרת העברת תכולת דירה שלמה, ובין אם כשמעבירים רק את מכשיר החשמל הגדול - מצריכה תמיד תשומת לב רבה. ללא תכנון מדויק של מהלך ההובלה, עלול להיגרם נזק של ממש למכשיר היקר. בפרט חשוב לתכנן נכון הובלת מקרר שלא נכנס במעלית, ולמצוא פתרונות אחרים להעברת פריט זה אל דירה שנמצאת בקומה גבוהה

דעה אישית - מה עושים כשהמקרר לא נכנס במעלית?

צילום: freepik

פירוק דלתות

פתרון אפשרי אחד למצבים שבהם המקרר לא נכנס אל תוך המעלית הוא פירוק של דלתות המקרר - בחלק מהמקרים ללא הדלתות המקרר כן נכנס במעלית, ומן הסתם הבעיה נפתרה. בהקשר זה כדאי לדעת שהובלות רבות כולל פירוק של הדלתות, וכמובן גם את הרכבתן מחדש בהמשך. הסיבה העיקרית לכך היא שהמקררים בימינו הולכים והופכים לגדולים יותר ויותר, ולכן לפעמים הם פשוט לא עוברים בדלתות השונות בדרך החוצה מהמקום שבו הם נמצאים (או בדרך אל המקום שבו הם אמורים להיות מוצבים).
מומלץ להפקיד את מלאכת הפירוק וההרכבה בידיים מקצועיות - מובילים מנוסים יודעים לבצע זאת בלי לגרום נזק לדלתות או למקרר, ובזמן קצר מאוד.

סבליקה

הובלת מקרר שאי אפשר להכניס אותו לתוך המעלית עשויה להתבצע פשוט דרך חדר המדרגות. כאמור במקרים אלה יש חשיבות רבה לתכנון המוקדם, ובפרט יש לשים לב למידות המקרר ומידות חדר המדרגות. אם המקרר רחב וחדר המדרגות צר מאוד, ייתכן שיידרש פתרון אחר. אם חדר המדרגות מאפשר את התמרון עם המקרר, ייעשה שימוש בסבליקה - אותה כרית שהמוביל מניח על הגוף שלו ואז משעין עליה את המקרר.
הסבליקה מאפשרת תמרון מרבי. בחלק מהמקרים יצטרף למשימה עוד מוביל, שיוודא שהמקרר לא נחבט בקירות או במעקות, כך שלא נגרם נזק לבניין וכמובן שגם לא למקרר עצמו. שיקול נוסף בהחלטה הוא מספר הקומות עד ליעד - כשיש הרבה מאוד מדרגות לעלות עם מקרר על הגב, גם מוביל חסון ובכושר מצוין יתקשה להשלים את ההובלה ולכן ההמלצה תהיה להיעזר במנוף.

מנוף

הובלה של מקרר כבד שאין דרך להכניס אותו לתוך מעלית עשויה להתבצע באמצעות מנוף. הצורך במנוף מייקר במידה מסוימת את ההובלה - שבמקרים רגילים היא זולה למדי, החל מ-250 ש"ח. דגש חשוב נוסף הוא למצוא מובילים בעלי ניסיון בשימוש במנוף, כדי שתוכלו להיות בטוחים שלא ייגרם שום נזק למקרר עקב התנהלות לא מקצועית מספיק.

דגשים נוספים

במרבית המקרים הובלה של מקרר מתבצעת כשהוא בעמידה במהלך הנסיעה. הובלה בשכיבה אפשרית בחלק מהדגמים, ולכן חשוב למצוא מובילים עם ניסיון שיודעים בדיוק מתי ניתן להשכיב את המקרר ומתי לא. כמובן שחשוב לרוקן את כל תכולת המקרר והמקפיא לפני שהמובילים מגיעים, ואחרי שהמכשיר החשמלי יקר הערך מגיע ליעד כדאי לחכות זמן מה עד שמחברים אותו מחדש לחשמל - אם ההובלה בוצעה בעמידה, בדרך כלל תספיק המתנה של שעה אחת.
המאמר בשיתוף חברת הובלות מאה