ס. ומ"מ רש העיר שירי חגואל סידון מסגרות החינוך הבלתי פורמלי הן הפתרון ולא הבעיה ס. ומ"מ רש העיר שירי חגואל סידון

לא יכולתי להישאר אדישה להחלטת הממשלה מהשבועות האחרונים בכל הקשור לחינוך הבלתי פורמלי אליו גם שייכות תנועות נוער

ס. ומ"מ רש העיר שירי חגואל סידון

הראשונה, הפסקת הפעילויות של כל תנועות הנוער כולל פעילויות מצומצמות בשבטים. השניה, החלטת הממשלה להעביר את פעילות תנועות הנוער ממשרד החינוך אל המשרד להשכלה גבוהה ובכך ליצור נזק תקציבי משמעותי לחינוך הבלתי פורמלי ולתנועות בעשרות מיליוני שקלים. משמעות החלטות אלה הן כמו זריקת מוות לחינוך הבלתי פורמלי שגם ככה נמצא כבר בתהליכי גסיסה.
החלטות אלה הביאו את חניכי תנועת הצופים לדורותיהם לצאת בקריאה למחאה כוללת להצלת תנועות הנוער בתחילת שבוע שעבר. גילוי נאות: "פעם צופה תמיד צופה". כן, גם אני גדלתי בצופים. במסגרת הצופים למדתי ערכים מהם! שם למדתי את המהות האמתית של "ואהבת לרעך כמוך", ערבות הדדית, עזרה לזולת, אנושיות מהי, עשייה חברתית, קבלת החלטות וכמובן גם מנהיגות. בלי לחשוב פעמיים, הצטרפתי להפגנה כדי להביע את עמדתי באשר להחלטת הממשלה.
כשהגעתי להפגנה המקומית שנערכה בנתניה, לא ראיתי סתם נוער, ראיתי את הלוחמות והלוחמים, את המפקדות והמפקדים הבאים של מדינת ישראל. ראיתי את המנכ"ליות והמנכל"'ים וראיתי גם את השרים, חברי הכנסת וראשי הממשלה הבאים של מדינת ישראל! בעצם, ראיתי שם קצת גם את עצמי ואת מסלול החיים שלי שהחל כנערה בצופים אשר ספגה את הערכים הנ"ל והפכה בזכותם לסגנית ומ"מ ראש העיר כיום.
"היה נכון, תמיד" זהו הכלל הראשון של כל צופה מתחיל. ואכן, תנועות הנוער הוכיחו את נכונותם לאורך כל הגל הקודם של משבר הקורונה. הם הראשונים שהתייצבו בחזית העשייה החברתית – ארזו מזון, חילקו אותו בבתים, דאגו להבאת מצרכים ותרופות לאוכלוסיות מבוגרות בסיכון ונרתמו מיד לכל דבר עם חיוך גדול ותחושת שליחות אמתית. בנוסף, התאימו עצמם למציאות הקורונה והמשיכו לדאוג לפעילויות לנוער שלנו תחת כל התקנות וההגבלים. בין אם זה בפעולות בזום, שמירת מרחק ומסיכות או כל אמצעי אחר. במקום שהנוער ישאר חסר מעש, משועמם ומועד לפורענות הוא נמצא במסגרת שטובה לו ובדגש על מסגרת! שכן, האופציה השניה היא נוער שמסתובב ברחובות בחוסר פיקוח ושליטה. תנועות הנוער השונות, ושאר המסגרות של החינוך הבלתי פורמלי, הן היחידות שנותנות מענה פרקטי וישים למצוקת הנוער בימים אלה. הן הפתרון ולא הבעיה!
לכן, אני תומכת במאבק של החינוך הבלתי פורמלי ותנועות הנוער. אתכם, לא צריך לצמצם - לא בתקציב ולא בפעילות. אתכם, צריך להרחיב! אתם העתיד של המדינה הזו.
עיריית נתניה תמשיך לעודד ולתמוך בתנועות הנוער.

שירי חגואל סיידון, סגנית ומ"מ ראש העיר הממונה על הנוער והצעירים