למה הפנים שלך צריכות הגנה יומיומית יותר מאי פעם?

בעידן שבו השמש זורחת בעוז גם במהלך החורף, רמות הזיהום עולות, וחשיפה יומיומית למסכים מגבירה את החשיפה לאור כחול - קרם ההגנה לפנים הפך מפריט עונתי לפריט חובה בשגרת הטיפוח
השוק של קרם ההגנה לפנים מציג קצב צמיחה מואץ, והמודעות הציבורית לחשיבות השימוש בו הולכת ומעמיקה.
שוק ה-SPF לפנים: יותר מהייפ עונתי
קרם הגנה לפנים הוא לא רק המלצה של רופאי עור, אלא קו ההגנה הראשון של העור מפני קרני השמש המזיקות מסוג UVA ו-UVB. קרניים אלו עלולות לגרום להזדקנות מוקדמת, כתמי פיגמנטציה ואף לסרטן עור. בהתאם לכך, יותר ויותר ישראלים מבינים כיום את ההבדל בין שימוש בקרם גוף כללי לבין התמדה בקרם ייעודי לפנים.
על פי מחקר של ResearchAndMarkets, השוק העולמי למסנני קרינה הוערך בכ-10.5 מיליארד דולר בשנת 2022, עם צפי לצמיחה שנתית של 6.4% עד שנת 2030. מתוך כלל ההכנסות, חלק נכבד של 25-30% מוקדש כיום למוצרי פנים. בישראל לבדה, לפי נתוני סטורנקסט, מדובר בשוק בהיקף של כ-150 מיליון ש"ח, עם גידול של 7% בצריכת מוצרי הגנה לפנים בהשוואה לאלו לגוף.
הצרכן הישראלי: בין שיקום מיידי למניעה מתקדמת
השמש הישראלית אינטנסיבית במיוחד, ולא מפתיע כי למעלה מ-60% מהנשים בגילאי 20-45 מדווחות על שימוש יומיומי קבוע בקרם הגנה לפנים (הלמ״ס, 2023). במקביל, קצב החיים הגבוה וההעדפה לשגרה מינימלית הובילו לביקוש גובר למוצרי טיפוח היברידיים, המשולבים עם לחות, אנטי-אייג'ינג ומקדם הגנה.
מגמות עולמיות כמו Skinimalism - הדוגלות בטיפוח מצומצם אך עקבי - מצאו להן מקום של כבוד בשגרת הבוקר של רבות ממשתמשות הקוסמטיקה בישראל. בהתאם, מומלץ להצטייד גם עם מוצרי הגנה מהשמש המובילים, על פי דירוגים מקצועיים וחוות דעת צרכנים באתרי מותגים מובילים, כמו באתר קיקו קוסמטיקס.
איך לבחור נכון קרם הגנה מומלץ לפנים?
לא כל קרם הגנה נולד זהה. מעבר למקדם הגנה SPF 30 ומעלה, חשוב לוודא שהמוצר אינו סותם נקבוביות (non-comedogenic), מותאם לעור רגיש, בעל מרקם קליל ואינו מותיר תחושת שומניות.
באגף המוצרים הבולטים ניתן למנות את קרם Avène SPF 50 לעור רגיש, שזכה בפרס "מוצר השנה" בישראל ברשתות פארם כמו סופר-פארם ו-Be. מותגים נוספים כמו La Roche-Posay ו-Neutrogena ממשיכים להוביל את השוק המקומי והבינלאומי, עם עלייה שנתית של כ-15% בביקושים. מותגי בוטיק כגון Drunk Elephant מציעים קרמים מינרליים בלבד, המתאימים לקהל המעדיף רכיבים טבעיים ובטיחותיים.
מסננים כימיים או מינרליים? הבשורה הטבעית
על רקע חששות מרכיבים כמו oxybenzone ו-avobenzone, הולכת וגוברת הפנייה לאלטרנטיבות טבעיות. קרמי SPF טבעיים - שבדרך כלל מבוססים על תחמוצת אבץ (Zinc Oxide) או טיטניום דו-חמצני - כמעט והכפילו את נתח השוק שלהם בין השנים 2021 ל-2023, מ-14% ל־26% מכלל שוק ההגנה מהשמש. למרות המחיר הגבוה יחסית, צרכנים רבים רואים בכך השקעה משתלמת בשל בטיחות גבוהה יותר לעור.
טיפוח מותאם אישית? לא העתיד - ההווה
הקדמה הטכנולוגית מביאה עמה אפשרות לטיפוח מותאם אישית: מערכות מבוססות בינה מלאכותית מאפשרות התאמה מדויקת של קרם ההגנה לגוון עור, תנאי מזג האוויר ורמת החשיפה לקרינה סביבתית. בנוסף, מוצרים המשלבים רכיבים כמו ויטמין B3 (Niacinamide) מציעים הגנה לצד הזנה, תוך כדי סיוע במניעת פיגמנטציה והזדקנות מוקדמת של העור.
שימוש עונתי? טעות נפוצה
נתונים מפתיעים ממדינות ה-OECD מצביעים על כך שכ-72% מהמשתמשים בקרם הגנה עושים זאת בקיץ בלבד, בעוד שבחורף שיעור המשתמשים צונח ל-38% בלבד. חשוב לזכור כי קרני UVA ממשיכות לחדור גם בימים מעוננים ואפילו דרך חלונות זכוכית.
בישראל, שינוי הדרגתי בתפיסה זו יוצר הזדמנות למותגים המאמצים גישה של הגנה רב-עונתית, ומציעים מוצרים עם רכיבים ברורים, עיצוב אקולוגי, וחוויית משתמש חיובית. מותגים אלו מדורגים גבוה במדדים כגון NPS (Net Promoter Score), עם ציונים מרשימים של מעל 70.
שקט נפשי מתחיל בקרם ההגנה
מעבר לכל הנתונים והטרנדים, מדובר בבריאות - ובאחריות אישית. קרם ההגנה לפנים מזמן חוצה את הגבול שבין מוצר חופשה לפריט קבוע על מדף האמבטיה. בין אם אתם עושים את דרככם לעבודה, יוצאים לסידורים או נשארים בבית מול מסך, שימוש יומיומי בקרם הגנה הוא צעד פשוט שעשוי למנוע בעיות רציניות בעתיד.
לכן, השקעה בקרם הגנה איכותי לפנים אינה מותרות - אלא צעד חכם לטווח רחוק. העור שלך זקוק להגנה יומיומית, לאורך כל השנה, בכל עונה.
*תוכן שיווקי