אתגר עיצוב דירה קטנה | תמונה: תהילה גור דירה קטנה ומטריפה - אתגר עיצוב דירה קטנה אתגר עיצוב דירה קטנה | תמונה: תהילה גור

את האתגר שעיצוב הפנים מביא איתו, כולנו מכירים, תוסיפו לאתגר הזה דירה קטנה, ממש קטנה שכל מה שנכניס לתוכה יצריך מאיתנו מחשבה רבה ולבטים, מצד שני יש קסם בדירות הקטנות, הן חמימות ומאוד אינטימיות, הפעם נרכז לכם את הטיפים והדגשים כיצד כן לעצב נכון

מה לעשות על מנת לשדרג דירה קטנה אפילו מעט ובהשקעה קטנה.

וילון קפלים בפנטהוז בעיצוב מודרני יוקרתי ונקי. פלטת הצבעים שקטה והוילון הלבן מאזן את הגוונים | צילום : שי גואטה

דבר ראשון ואולי החשוב ביותר, להשתמש במשאב הטבעי והזמין ביותר, אור, גם להיות "ירוקים" וגם להיות כלכליים – בידקו כמה אור טבעי נכנס לדירה ומהיכן האור הטבעי מגיע ונצלו את זה, תנו לאור לשטוף את הדירה וכמובן בהעדרו הוסיפו עוד אור כנדרש, בצורת תאורת ספוט לד באיזור פונקציונאלי מתאים, ומנורה עומדת גם לאווירה.

מראות – כולם יודעים שמראות מגדילות את החלל, איפה תמקמו מראות? אפשר במסדרון, אפשר על הארונות בגדים ואפילו במטבח, המראה מייצרת את אשליה אופטית של חלל גדול ומוסיפה סטייל במיוחד אם בוחרים במראות עם פימנט , כמו מראה אפורה או נחושת.

עיצוב וסטייל - דירה קטנה ומטריפה - אתגר עיצוב דירה קטנה

גוונים – מומלץ לבחור בפלטת גוונים שקטה ומונוכרומטית כגון הלבן על גווניו, ובכל זאת להוסיף קיר אחד בגוון בולט על מנת לייצר עניין ולמשוך את העין לחלל הרצוי, לדוגמא בפינת האוכל, או בקיר של הסלון. גם בבחירת הריצוף נבחר בריצוף אחיד, אני הייתי ממליצה על פרקט שמחמם ומוסיף נגיעה עיצובית ומטשטש את הגבולות הקיימים.

שמרו על סדר – דירה קטנה יכולה לאתגר ברמת הסדר, לכן הקפידו שלכל דבר יהיה את המקום שלו, תלו מדפים ואחסנו בארונות את מה שלא משרת אתכם בשוטף

נצלו את החלל בצורה נכונה – פתרון נגרות בפינות ובנישות לא מנוצלות, רכשו רהיטים שיש להם מספר שימושים, כגון קונסולה שנפתחת לפינת אוכל ולמספר רב של סועדים, מיטה עם אחסון, וקיר הטלווזיה יכול להיות קיר נגרות שמכיל פתרונות אחסון, דבר שתמיד חסר.
אכן מאתגר, אבל כאשר שומרים על הנושא העיצובי ולא מערבבים סגנונות מקבלים דירה הרמונית שמכילה פתרונות אחסון והרבה סטייל.

על הכותבת: תהילה גור מעצבת פנים בעלת בוטיק לתכנון עיצוב פנים והום סטיילינג, המשרד מתמחה בדירות יוקרה,בתים פרטים משרדים כמו כן עם תושבי חוץ בפרויקטים גם בארץ גם בחו"ל עם תשוקה אדירה לעולם עיצוב פנים ותוך חשיבה יצירתית שימוש בחומרים אדריכליים איכותיים והרבה אהבה.

בלוגים נוספים שכתבה תהילה גור: 

איך בוחרים טפט לחדר ילדים