פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
טלי מולנר טלי מולנר תתמודד למועצת העיר טלי מולנר, פעילה חברתית

מאז שהיא זוכרת את עצמה דואגת מולנר לזולת ועוסקת בעשייה ונתינה למען האחר. אחרי 15 שנים של פעילות ציבורית וחברתית עולה תושבת פולג-עיר ימים כתה עם הקמת סיעה עצמאית. "אני מקבלת המון תמיכה", היא מספרת בראיון. "אנשים אמרו לי שסוף סוף נתתי להם סיבה לצאת מהבית ולהצביע"

את טלי מולנר אין צורך להציג עבור ציבור התושבים בנתניה. הפעילה החברתית הטביעה חותם משמעותי בשנים האחרונות כמעט בכל תחום אפשרי– ממאבק במחירי הקייטנות, דרך מחאה נגד הקרינה בבתי ספר ועד ייסוד משמר השכונה. מסוג הנשים שידן בכל. "בולדוזר שיכולה להזיז הרים" ואחת שעבורה "השמיים הם הגבול" הם רק חלק מהכינויים להם זכתה בחוג חבריה הקרובים. השבוע החליטה מולנר – אחת שיודעת משהו על מעבר מדיבורים לפסים מעשיים – להיכנס לעובי הקורה, להקים סיעה משלה ולהתמודד למועצת העיר. או במילה אחת פשוטה: פוליטיקה.

"החיידק של עשייה, נתינה, אכפתיות ודאגה לזולת הוא משהו שטבוע בי מילדות", אומרת מולנר בראיון ל"נתניה נט". "אני עוסקת כבר 15 שנה בפעילות ציבורית וחברתית ולא נחה לרגע. אני לא זוכרת את עצמי אדישה לסביבה ולקהילה. תמיד רציתי לעשות ולשנות על מנת שיהיה טוב יותר".

אז מה בכל זאת השתנה אחרי 15 שנה שהביא אותה לרצות לטפס במדרגות העירייה?

"כך אוכל להשפיע יותר על סדר היום הציבורי ולשבת סביב השולחנות בהם מתקבלות ההחלטות שישפיעו על איכות החיים של התושבים בעיר, יקבעו סדרי עדיפויות וכמובן גם את עתיד ילדינו", היא אומרת. "זה דבר שפחות אפשר לבצע כפעילו ציבור או כחבר ועד השכונה. כחברת מועצה העשייה שלי תהיה יותר אקטיבית ורשמית ואני מרגישה שזה יעשה לכולם רק טוב".

1500 לייקים, 800 תגובות

אחד הכלים המשמעותיים שמסייעים לאורך השנים למולנר בפעילותה הוא כמובן הרשתות החברתיות – בין אם מדובר בפוסטים נוקבים, עדכונים או תמונות המתארות מחדלים – ממדרכה שבורה, אשפה בצד הדרך או מעבר חצייה דהוי. לכן, איש לא הופתע כשבישרה על החלטתה בפוסט מפורט בפייסבוק: "חברים יקרים שלי, כותבת ומתרגשת, כותבת ולא מאמינה, אבל אזרתי אומץ ואחרי כ-15 שנים של פעילות ציבורית ענפה לצד פעילות חברתית קהילתית חוצת שכונות, פעילות התנדבותית רבה בהנהגות הורים רבות בעיר, לחימה על צדק ודאגה למען החוליה החלשה בעיר, החלטתי לפנות אל הזירה הפוליטית במטרה להשפיע על עתיד העיר שלנו ולרוץ למועצת העיר", כתבה בין השאר. "אין לי שאיפות לרוץ לראשות העיר או לתפקיד עירוני בשכר, אך כן יש לי שאיפה להיות חברת מועצה ולהמשיך לעשות בדיוק את מה שאני כבר עושה 15 שנה - רק שהפעם אוכל לפעול ממקום בו הכל יהיה יותר קל ופשוט". הפוסט זכה לכ-1500 לייקים ולמעלה מ-800 תגובות, רובן ככולן תומכות ומפרגנות".

"הכמות הזו מראה על אהדה גדולה מאוד ומלמדת שאנשים צמאים למשהו אחר, נקי ורענן ונטול מניירות פוליטיות", קובעת מולנר. "מישהי שבאה מהשטח, מתוך העשייה ולמענה, ללא אינטרסים. לא פוליטקאית אבל פופולרית. אנשים אמרו לי שזרקתי פצצה פוליטית ששינתה את מאזן הכוחות וסוף סוף נתתי להם סיבה לצאת מהבית ולהצביע. הם פשוט רוצים מישהי משלהם".

"מרים צריכה אנשים יותר ממושמעים ממני"

טלי מולנר, 46, נשואה לליאור ואם לעומר (19), מאיה (15) וגיא (9). מתגוררת בפולג-עיר ימים ומשמשת כאחת מראשי ועד השכונה. מורה בתכנית קרב בחינוך הבלתי פורמלי. בצבא שירתה עשר שנים, השתחררה בדרגת סרן ומילאה מגוון תפקידים – החל במ"פ ונח"ל, עבור במשטרה צבאית ועד פעילות באגפי התכנון והלוגיסטיקה בקריה בתל אביב. במסגרת שליחות מדינית בת ארבע שנים עם משפחתה ברומא, איטליה, הייתה בתפקידי הוראה בבית הספר האמריקאי וכן בשגרירות ישראל ברומא. את ההחלטה להתמודד למועצת העיר פרסמה במוצאי השבת שעברה, אך באשר לשם סיעתה החדשה ולזהות חבריה, מקפידה נכון לעכשיו מולנר לשמור על עמימות.

לאורך שנים ארוכות הייתה מולנר מזוהה עם ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, אך למרות שעבור רבים השידוך בין השתיים נראה טבעי הוא לא יצא בסופו של דבר אל הפועל. "צריך לשאול אותה למה זה לא קרה והיו חברי מועצה שלה שאמרו לי שישמחו מאוד לראות אותי יחד איתם, אבל הכל לטובה", אומרת מולנר. "אם היא הייתה מציעה מקום ריאלי הייתי שוקלת, אבל הבנתי ממקורבים אליה שכנראה לא הייתי סרה למרותה. אני לא "יס-מנית" שתלך אל אוטומט ותגיד אמן גם אם משהו נוגד את העקרונות שלי. מרים כנראה צריכה אנשים יותר ממושמעים ממני".

איפה את רואה את עצמך בעוד שלושה וחצי חודשים?

"אני מקווה מאוד שאהיה חלק מהמועצה. לא חסרות נשמות טובות ואנשים ניסו להפחיד אותי ולהגיד שאני עלולה להפסיד כספים ולפגוע בשם שלי, אבל אני לא מתרגשת. אני הולכת להתנסות הזו בצורה רגועה וחווייתית ואמנם משוכנעת שאזכה, אבל גם אם לא – זה לא סוף העולם ואוכל לחזור לפעילות הציבורית והחברתית שלי. מה שיהיה – יהיה".