פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
טלי מולנר, פעילה חברתית שיחת בנות: ראיון עם טלי מולנר טלי מולנר, פעילה חברתית

טלי מולנר, מהפעילות החברתיות המובילות בעיר, מספרת בשיחת בנות כנה במיוחד, על כניסה אפשרית לפוליטיקה והשילוב הכמעט בלתי אפשרי בין היותה אמא, רעיה ואישה עובדת לבין עשייה והתנדבות בלתי פוסקת איפה שרק צריך. וונדר וומן אמיתית

נתניה נט בסדרת כתבות על פעילים חברתיים, מנסה להבין מה מניע את הפעילים החברתיים ולהכיר אותם טוב יותר.

מולנר, לא פוסלת פוליטיקה

לא מעט מאבקים בעיר ויוזמות מבורכות בעיקר בשכונת רמת פולג הם פרי מאבקה של הפעילה החברתית טלי מולנר. המיזם האחרון עליו היא חתומה הוא הקמת משמר השכונה בפולג, פיקוח עד השעות הקטנות של נתניה למען השמירה על הסדר.

מולנר, תושבת נתניה נשואה באושר ואמא לשלושה ילדים מודה כי לעשות למען האחר זהו צורך בלתי נשלט כמו גם המאבקים למען טובת סביבתה שככל הנראה ירשה מסבה ז"ל.

את אישה עובדת, אמא ורעיה מה הביא אותך להיות גם פעילה חברתית?

היום אני מבינה שזו תכונה שעוברת אצלנו במשפחה, סבא שלי היה חבר מועצה והשתייך לכל ועד אפשרי, תמיד התנדב ותרם מעצמו וכך גם אני. לפני 16 שנים חזרתי לארץ אחרי 4 שנים של שליחות ברומא, שם חייתי טוב ופעלתי המון למען הקהילה היהודית. עם חזרתי לארץ הרגשתי את הצורך לעשות למען הסביבה שלי הרבה יותר וגם ניתקלתי במקרים שלא חשבתי שקיימים. מצאתי את עצמי עוזרת פעם אחר פעם והיום אני שמחה שהפכתי לכתובת עבור כאלה שרוצים לתרום מצד אחד וכאלה שזקוקים לעזרה מהצד השני.

אנשים בנתניה - שיחת בנות: ראיון עם טלי מולנר

מעבר לתרומה שלך, את נמצאת לא פעם בראשם של מאבקים בעיר, למה שלא תתני לאחרים להלחם בשבילך?

אני לא יודעת לתת לאחרים להלחם בשבילי, ישנם לא מעט מאבקים בהם אני לוקחת חלק כי חשוב לי ואכפת לי. בסופו של יום אני יודעת שהקול שלי לעיתים נשמע יותר מקולות אחרים ולכן אני מנצלת את ה"כח" שיש לי כדי להזיז דברים ולשנות.

איך את משלבת את זה עם חיי היום יום של בית וילדים?

אין ספק שמדובר במשימה לא פשוטה עד כמעט בלתי אפשרי, אבל עדין איכשהו זה מצליח. אני מוצאת את עצמי מתעוררת ב-5:00 כל בוקר על מנת להספיק לעשות ספורט שזה משהו שאני עושה בשביל עצמי, בשביל הנפש שלי ולא מוכנה לוותר עליו. מיד אחר כך מתחילה שגרת היום שלי הכוללת עבודה, בית ילדים וכמובן טיפול בכל השאר הנושאים החברתייים ציבוריים. העובדה שאני עובדת במסגרת של חצי משרה מאפשרת לי להקדיש את כל הזמן שלי מהרגע בו אני מסיימת לעבוד לפעילות החברתית.

חשבת להכנס לפוליטיקה?

פחות יצא לי לחשוב על זה כמו שהגיעו אלי כבר כמה הצעות מכמה מקומות. אני ללא ממהרת לפסול את הכניסה שלי לפוליטיקה ואפילו מודה שזה מעניין אותי. זה נכון שיש נטיה לחשוב שהפוליטיקה היא לא דבר נקי ומי שמגיע אליה נקי לא בהכרח נשאר כזה אבל אני מעולם לא סרחתי ויודעת שאין סיכוי שזה יקרה. אני מאמינה ביושר שלי וביכולות שלי ואם וכאשר אכנס לפוליטיקה זה אך ורק כדי להמשיך את העשיה שלי רק שמשם הרבה יותר קל לשנות ולהזיז דברים. 

 

פעילים חברתיים נוספים בסדרת הכתבות של נתניה נט

אמנון סעדון לא נח לרגע

מאור דאיה בראיון על פעילות חברתית ומה שמסביב