פרסומת היכל התרבות
תערוכה בנתניה הים נתן – תערוכה על הצוק תערוכה בנתניה

תערוכה ב "גלריה על הצוק" תשעה אמנים שהים הוא חלק מנוף חייהם מנהלים דיאלוג חזותי – רגשי – אישי עם הים

תערוכה. הים נתן 

השאלה שעולה מתוך האובייקטים המוצגים בתערוכה היא מה הים נתן לך, מה לקח ממך, מה נתת לו, ומהו הדיאלוג. אמנים אלה, כמי שעבורם הים הוא חלק מהאוויר שהם נושמים, ומהמראות שהם רואים, מתרחקים מהבנאליות של נופי שקיעה מרטיטי עין ויורדים אל מצולות נשמתם שלהם.

בתערוכה מוצגים עבודות בתחריט, הדפס, טכניקה מעורבת, ציור, מיצב, וידאו, קולאג' ו צילום ופיסול. האמנים בודקים, באמצעות המדיה בה בחרו לעבוד, מצבים של זכרון ,שמחה מול כאב, מחאה מול התענגות, געגוע מול חרדות, כעס ושמחה כמו גם מצבים של אור רוח וריח. יש מהם המשתמשים בחומרים שהים אכן מביא פיזית, פולט ומותיר, ויש המתייחסים לחומרים אלה כמקור השראה ליצירתם, ובדרכים של הדפס צילום וחריטה, מעצימים את האובייקט ומאדירים אותו, ובכך מעבירים אותו ממצב של חומר נפסד ומזיק לאובייקט מטאפורי.
התערוכה שהמוקד בה הוא השאלה הפתוחה 'מה הים נתן' מקבלת ממד סובייקטיבי שבה כל אמן בוחן את מערכת היחסים שלו עם הים המונח על פתח דלתו בבחינת מעשה יום יום. על אף השאלה המנכיחה את הים כנושא התערוכה, ניכר ועולה מהתערוכה כי הנושא הוא 'האדם'. האדם ומערכת היחסים האישית שלו עם הים. ומכאן, מכל מה שהים נתן לכל אחד ואחד מהיוצרים המשתתפים בתערוכה, הרי שהתערוכה עצמה היא בבחינת מה עכשיו אם כן הוא הים קיבל.

האמנית המשתתפים: נעמי כרוך, חדווה ארזי, חני אלישע, ענבל קרן מור, יוסף קפליאן, נורית צדרבוים, סמדר ברנע, חן וינקלר, נטע אבידר
פתיחה חגיגית: יום שישי 25.3.2022 בשעה 12:00. נעילה : 24.4.2022
שעות ביקור בתערוכה:
ב'-ה 10:00-17:00
שישי ושבת 10:00-14:00
אוצרת : נורית צדרבוים