צילום: רן אליהו כיכר חדשה בנתניה - כיכר סן רמו צילום: רן אליהו

בטקס חגיגי נחנכה כיכר סן רמו בשד' בן גוריון בנתניה, בנוכחות ראש העיר, שגריר איטליה בישראל, כמעט כל חברי מועצת העיר ומכובדים נוספים 

כיכר סן רמו 

ביום שני בערב נחנכה כיכר סן רמו בשד' בן גוריון פינת הגילה בנתניה. הכיכר נחנכה ביוזמתו ובמעמדו של שגריר איטליה בישראל, ג'אנלואיג'י בנדטי וכן במעמד ראש העיר, מרים פיירברג-איכר..

ועידת סן רמו

הכיכר – על שמה של הועידה הבינלאומית שהתכנסה בתום מלחמת העולם הראשונה, באפריל 1920, וועידת סן רמו, אשר דנה בחלוקת האימפריה העותומנית בין המעצמות האירופיות המנצחות. בין היתר, הוחלט בה למסור לבריטניה את השלטון על ארץ ישראל ולהביא להגשמת הצהרת בלפור – שדיברה על יישוב מחדש של הבית היהודי בארץ ישראל.

שם העיר סן רמו הונצח על גבי מונומנט מוזהב, המתכתב עם הכתר שהינו חלק מסמלה של העיר, הוא מואר בצבעי הדגל האיטלקי, כאשר מסביבו נשתל גינון, אף הוא בצבעי הדגל: אדום –לבן- ירוק..

ראיון עם ראש העיר מרים פיירבר איכר

בראיון עם ראש העיר, מדברת פיירברג על חשיבות ועידת סן רמו, על הרעיון של כיכר על שמה, על העיר התאומה החדשה של נתניה. כמו כן מדברת ראש העיר על מסר של שלום, רעות ושיוויון שהיא רוצה להעביר לתושבי העיר.

ראיון עם של שגריר איטליה בישראל, ג'אנלואיג'י בנדטי

בראיון עם שגריר איטליה בישראל, ג'אנלואיג'י בנדטי, הוא מדבר על אהבתו לישראל, על הדמיון בין נתניתים לאיטלקים ועל איזו קבוצת כדורגל הוא מעדיף.