הפלישה היוונית: הטברנה הראשונה בעמק

כבר לא צריך לטוס לטברנות ביוון כדי לחוות אווירה יוונית במיטבה

איפה תוכלו למצוא, הכי קרוב באזורנו, אווירה אותנטית יוונית בה נוכל להרטיב את גרוננו באוזו, להנעים את החך בסופלקי וגירוס, לעלות על השולחן ולשבור צלחות בליווי הבוזוקי?

אז יצאנו ליאמאס

יצאנו ליאמאס לקבל את השבת באווירה יוונית. המארחת הלבושה כאלה מהמיתולוגיה היוונית הושיבה אותנו בשולחן טברנה מעץ במרפסת היוונית מקושטת צמחיה. ברקע מתנגנת מוסיקה יוונית, ריח של אוזו וניחוחות של מאכלים יווניים נימוחים באוויר.
"היאמאס" היא טברנה מודרנית בסגנון כפרי - ים תיכוני שנפתחה לפני כארבעה חודשים ושוכנת בחזית קניון אם הדרך במחלף בית ינאי.
סגנון העיצוב והאלמנטים הימיים, כאילו נפלטו מספינה טרופה מהים, מצליחים לנתק את הטברנה מהנוף הקניוני מסחרי ולהעניק לה אווירה של טברנה על חוף הים, אליה תוכלו להגיע בלבוש עממי, זרוק או מרושל עם כפכפים ולא יבקשו מכם לעזוב.
להקמתה חברו אנשי הים מאזורנו, קובי בנישו (33) וחן שגב (33) שמרגישים יוונים מלידה.
שאלנו אותם מהיכן הגיעה היוזמה לפתוח את הטברנה הראשונה בעמק?
"מהאהבה ליוון והתרבות היוונית. אנחנו נהנים מהאווירה היוונית שעושה הרבה שמח וביחד עם החיבור שלנו לים החלטנו לפתוח טברנה יוונית שמחה, בהשראת מוטיבים מהים שיעצימו את החוויה כאילו אנחנו נמצאים ביוון".
"טברנה היא בילוי עממי והרעיון היה לייצר אוכל בשילוב מוזיקה טובה והרבה אלכוהול שיגרום לאווירה בה אוכלים ביחד ושמחים. מקור השם "יאמאס" ביוונית זה לחיים ומכאן שמה" מספר בנישו.

רכילות בנתניה - הפלישה היוונית: הטברנה הראשונה בעמק

סופלקי תרנגולת ביאמאס

ביאמס תוכלו למצוא קשת רחבה של סועדים ובליינים מכל הגילאים המגיעים לאכול, לשתות ולשמוח. בביקורנו במסעדה הבחנו בחבורת נערים נכנסים אחד אחרי השני עם צלחות ביד. שאלנו את בנישו מה פשר הצלחות. "טברנה יוונית נותנת את האופציה לעשות לאנשים טוב אז הם הגיעו עם צלחות מהבית כדי לשבור כאן על הרצפה ולחגוג יום הולדת כמו שצריך" מספר בנישו.
הטברנות ביוון נוהגות לפתוח את שעריהן מיד אחרי חצות. לאחר סבב צ'ייסרים של אוזו והרבה לפני חצות החלטנו לחמם את האווירה. בליווי מנגינה יוונית מתגברת שאין איש שלא מכיר, חבטנו ספלים וקנקנים על גבי השולחנות בקולי קולות עד שכולם הצטרפו לחוויה ובהמשך גם נשברו צלחות על הרצפה.

רכילות בנתניה - הפלישה היוונית: הטברנה הראשונה בעמק

גירוס טלה ביאמאס

האוכל ביאמס מבוסס על טהרת המאכלים היוונים שם תוכלו למצוא מגוון עשיר של מנות מהמטבח היווני, מבחר משקאות אניס וקינוחים אסלים יווניים. המומלצים שלנו; עלי גפן ממולאים, ממרח שקדים, מאפה פילו חברים, סגנקי גבינות יוונית, גירוס טלה בפיתה מגולגלת, וסופלקי תרנגולת.

נראה כי השנה עלינו על הגל היווני, ועד סוף הקיץ אנו עתידים לספוג רבות את האווירה היוונית. על כן נאמר כי שיש מבחר הרי זה משובח.

לחיים או "יאמאס" בשבילכם!