נשף הסיום של התיכוניסטים - ממזמן כבר לא מסיבה רגילה (צילום: fotolia)

בסגנון סרט אמריקאי של קומדיית המתבגרים "אמריקן פאי" – כך התיכוניסטים מתכננים לסיים את שנת לימודיהם האחרונה.

לימוזינות, צלמים, חליפות ושמלות של מיטב המעצבים, איפור ותסרוקות– עד לאן ירחיקו לכת תלמידי העיר וישקיעו בהפקת נשף הסיום שהפכה לתעשייה שמגלגלת מיליונים?

אמריקה זה כאן

בעבר הלא רחוק, את מסיבות הסיום היו חוגגים בסגנון מסורתי, המסיבה נערכת בבית הספר, בקאנטרי הסמוך או במועדון ליד הבית, לשם היה מגיע דיג'יי, האוכל היה נקניקיה בלחמנייה, שתייה קלה, וכך זה היה מסתיים. אולם בשנים האחרונות נראה כי במרבית בתי הספר בישראל לא כך הדבר.

היום, מדובר בתופעה, שתופסת תאוצה, בה יותר ויותר בתי ספר בישראל רוצים לדמות את מסיבת הסיום שלהם לנשף האמריקאי - גדול נוצץ, באולם אירועים מפואר עם שטיח אדום.

המחיר עבור כרטיס בודד לנשף נע בין 70 שקלים לנשף שהוא יחסית "פשוט" עד ל-350 שקלים עבור נשף נוצץ באולם אירועים, זאת עוד מבלי לחשב את העלויות הנלוות שיכולות להגיע עד אלפי שקלים עבור אלו שירחיקו לכת וילבשו טוקסידו רשמי או שמלה של נבחרי המעצבים וכן כאלו שיחליטו אף להגיע בלימוזינה. 

רכילות בנתניה - נשף הסיום של התיכוניסטים - ממזמן כבר לא מסיבה רגילה

(צילום:fotolia)

מתחילת השנה הם חושבים על נשף הסיום ומתחילים בהכנות

בכל שנה אנו שומעים על נשף הסיום שתלמידי כיתות יב מארגנים ובכל שנה אנו מופתעים לגלות שמדובר בהפקה נוצצת ומפוארת יותר מהקודמת. כבר מתחילת השנה כולם מתכוננים ליום הגדול - נשף הסיום.

בבית ספר שרת לדוגמא מתכוננים לנשף הגדול שיחול ב- 23.6 במועדון גדול בהרצלייה פיתוח. את ההגעה לשם הם עוד לא סגרו, ויכול להיות שיגיעו ב"לימובאס", שזהו אוטובוס משודרג הכולל בתוכו את כל התוספות שיש בלימוזינה. עלות הנשף תגיע לסכומים אסטרונומים של כ- 50 אלף שקלים, הכוללים אולם, אבטחה, צלם, די'גיי, אוכל ואלכוהול, כשעלות כרטיס בודד עבור תלמיד היא כ-300 שקלים, לא כולל ההוצאות הנלוות.

"מדובר בהוצאה מטורפת, החל מהכרטיס לנשף, הוצאות על בגדים לטקס הסיום בבית הספר, חליפות ועניבות לנשף עצמו ועד הוצאות על מתנות סיום למורים. הבנות לדוגמא מוציאות בנוסף לכל זה גם כסף על איפור, תסרוקות ושמלות של מעצבים". מספר כפיר גולן תלמיד י"ב בביה"ס שרת 

נראה כי מדובר בעסק יקר שיכול להגיע לאלפי שקלים עבור ההורים המעוניינים לרצות את ילדיהם בכל מחיר. "הלכתי עם הבת שלי במיוחד למעצבת שמלות שתתפור לה את השמלה שתמיד חלמה עליה עם הבד המיוחד שבשבילו נסענו עד יפו" כך מספרת אמא של תלמידה מבית ספר אחר בעיר.

רכילות בנתניה - נשף הסיום של התיכוניסטים - ממזמן כבר לא מסיבה רגילה

(צילום: סופי גואטה)

גם על הכניסה המרשימה לנשף, כיאה לטקס הוליוודי נוצץ, חשבו המפיקים. את הנשף צפויים לפקוד התיכוניסטים בכניסה מרשימה על גבי שטיח אדום כשלכל אחד ואחת מהם יחולק ורד וכשאורות הפלאשים מסנוורים כל עבר. אז מי אמר שאמריקה זה לא כאן?