פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: נמרוד גליקמן 3,008 עולים הגיעו לנתניה בשנת 2021 צילום: נמרוד גליקמן

סיכום הפעילות בנתניה למען העולים החדשים בשנת 2021

צילום: נמרוד גליקמן 

העולים החדשיים בנתניה מלווים ע"י אגף הקליטה בעיריית נתניה ובמסגרת פרויקט "קליטה בקהילה" המנגיש את כלל הפעילויות והשירותים לקהילות העולים השונות. 

מנתוני משרד הקליטה עולה כי משנת 1989 עלו לנתניה כ-100,000 עולים חדשים, המהווים כ40% מכלל התושבים. 

בשנת 2021 עלו לנתניה כ-3,008 עולים חדשים מהמדינות: רוסיה, צרפת, אוקראינה, ארה"ב , בריטניה, בלרוס, קנדה, ברזיל, ארגנטינה, ואיטליה, והיד עוד נטויה.

בעיריית נתניה פועל אגף הקליטה- אגף ייעודי המטפל ומעניק ליווי וסיוע שוטף לעולים בניהולו של ג'ורג' דובין וזאת בליווי משרד הקליטה, המלווה את פעילות האגף בתכניות מלווי עולים, תכניות ממוקדות לאוכלוסיית עולי אתיופיה, פעילויות הנצחה לנספי סודן, פעילויות עבור הווטרנים - גיבורי מלחמת העולם השניה ועוד תוכניות רבות. גם הסוכנות היהודית שותפה במימון לימודי העברית באולפן הבינלאומי שבו לומדים מעל 300 תלמידים בכל מחזור.

פרויקט קליטה בעליה

פרויקט חשוב שהחל השנה באגף הקליטה בהובלת ראש העיר, מרים פיירברג-איכר ובליווי חברת מועצת העיר הממונה על הקליטה, ליאורה לוי הוא פרויקט "קליטה בקהילה" שמנגיש את כלל הפעילויות והשירותים של אגף הקליטה ברחבי העיר, לקהילות שונות של עולים חדשים וגם וותיקים בכל הגילאים. כחלק מהפרויקט החדש מתקיימים אירועים חדשים ברחבי העיר, סדנאות, הרצאות, ליווי עולים ממש עד לשכונה שבה מתגוררים העולים. את הפרויקט מוביל בני אמר מנהל המחלקה לקשרי קהילה ופרויקטים.

במסגרת אגף הקליטה מופעלים מרכזים שונים לרווחת העולים - בית העולה שבו מתקיימים אירועים, מפגשים של עולים עם מלווי עולים המלווים אותם צעד צעד בשלבי הקליטה הראשונים, משלבים אותם בסדנאות ובפעילויות של העשרה, חברה, מנהיגות והנאה בשיתוף עם עולים ותיקים ואף עם תושבים ותיקים אחרים, מתוך רצון להפוך את השילוב והקליטה לידידותיים ומוצלחים. במסגרת זו ישנו גם ייעוץ תעסוקתי, הדרכה והכוונה בתחומי רכישת מקצוע, חינוך לילדים וכמובן העשרת השפה העברית. מרכז נוסף עבור קהילת העדה האתיופית הוא בית הידידות.

עוד במסגרת האגף מופעלות תכניות לילדים ולנוער עולה, בשיתוף בנות שירות לאומי, מורים ומדריכים הפועלים בשטח ובמוסדות השונים וכן לקהל המבוגרים והקשישים, לרבות פעילות עשירה ומגוונת במועדוני קשישים.

האגף משתף פעולה עם ארגונים שונים לטובת העולים, כאשר אחד משיתופי הפעולה האחרונים היה בשיתוף עם בנק הפועלים לקידום סדנת שימוש בסמארטפון בעברית.

מנהיגות צעירה

פעילות של מנהיגות צעירה עבור העולים שמטרתה חיבור לארץ ישראל, היכרות עם אנשים חדשים, הכרת התרבות הישראלית, ללמוד להתמודד עם קשיי הקליטה, ללמוד את השפה העברית יותר טוב וכמובן להכשיר עולים צעירים להיות מנהיגים בעתיד. עוד כחלק מהתוכנית, מלווה אגף הקליטה את העולים הצעירים בהכשרות שונות וקורסים שונים שנותנים להם אפשרויות נוספות לתעסוקה.