פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ג'יין הלוי  סכנת חתולי הרחוב בנתניה ג'יין הלוי 

ג'יין הלוי פעילה למען בעלי חיים בנתניה פנתה לגורמים בעירייה על מנת שיפעלו בדחיפות להצלת חתולי העיר

ג'יין הלוי 

ג'יין הלוי, פעילה למען בעלי חיים בנתניה, פנתה במכתב לראש העיר ולחברי המועצה אפרים בולמש, עו"ד ענת לביא אזולאי וטלי מולנר בנוגע למצבם של החתולים בעיר "מצב החתולים בעיר לצערי הרב מזעזע, המצוקה קשה וממש נדרשת התייחסות מידית לנושא"

הלוי מוחה על כך שאין מספיק עיקורים וסירוסים של חתולים בעיר, כך מספר החתולים בנתניה יצא משליטה "ברחובות העיר בנתניה מסתובבים עשרות אלפי חתולים והרבה מהם, רעבים, חולים ופצועים, שרק בזכות תושבים בעלי חמלה מצליחים לשרוד".

הלוי דורשת מעיריית נתניה לבצע תכנית עיקורים וסירוסים רב שנתית לפי אזורים בהיקף של 80% אחוז מכלל החתולים ולהקים מרפאה משודרגת במחלקה הוטרינרית שתוכל לטפל בכל סוגי הפציעה והחולי של החתולים, או לחילופין הסכם עם מרפאות חוץ שיוכלו לתת טיפול וטרינרי זהה. עוד דורשת הלוי הקמת חתוליה במחלקה הוטרינרית, על מנת לשקם חתולים לאחר טיפול ומתן מחסה לגורים עזובים.

הלוי קיבלה מענה רק מחברת המועצה וסגנית ראש העיר טלי מולנר. מולנר הבטיחה שתנסה לסייע אולם לא הצליחה לעזור בנושא.

*יש לציין כי פעילים למען חתולים טוענים כי יש אלפי פניות בשנה למוקד העירוני בנוגע לעיקור וסירוס חתולים ומרביתם לא מטופלים. עיריית נתניה לא העבירה נתונים למרות בקשת המערכת.  

תגובת העיריה

עיריית נתניה רואה לנגד עיניה את טובת בע"ח ולראייה הקימה לפני מס שנים את הכלביה מהיפות בארץ בה מטופלים כלבים וחתולים ומועסקים בה אנשי מקצוע, וטרינרים, עובדי תחזוקה ומתנדבים רבים העושים לילות כימים למען בעלי החיים ורווחתם.

חשוב לציין כי העירייה פועלת בהתאם לנהלי משרד החקלאות בכל הקשור לעיקור וסירוס חתולים.

עוד נדגיש כי באחרונה שודרג מתחם האשפוז לחתולים בשרות הווטרינרי. לחתולים מקום אשפוז נפרד המותאם לחתולים, כאשר חדר האשפוז נמצא בצמוד לחדר הטיפולים/ניתוחים מאובזר בציוד הנדרש ע"י משרד החקלאות.