פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: אולגה ריבק צבי ים שנפגעו מפסולת פלסטיק בים שוחררו חזרה לטבע צילום: אולגה ריבק

שני צבי ים צעירים שנפגעו מפסולת פלסטיק בים שוחררו חזרה לטבע לאחר טיפול במרכז להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים 

צילום: אולגה ריבק 

שני צבי ים צעירים שנפגעו מפסולת פלסטיק, שוחררו חזרה לטבע לאחר שיקום ממושך במרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים.
השניים שוחררו אתמול מול חוף מכמורת מסירה בלב הים בשיתוף עם תלמידי ותלמידות בית הספר מבואות ים.
צב אחד, שזכה לשם לוויתן, נמצא על ידי עובדי אסדת לוויתן בלב הים , כשהוא צף על פני המים באופן לא טבעי ומסובך כולו בשק פלסטיק שנכרך על גופו. מציאת הצב הפגוע דווחה לרשות הטבע ובעקבות זאת חבר לעובדי האסדה אלון פן, פקח היחידה הימית של רשות הטבע והגנים, שפינה אותו להמשך טיפול במרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים.
הצב השני, דוד שמו, נמצא גם הוא מסובך כולו בפסולת פלסטיק בלב הים מול שמורת הטבע גדור על ידי דוד יוספיאן, תושב האזור, שדיווח על כך מיד למוקד רשות הטבע והגנים.
שני הצבים זכו לטיפול מסור ומקצועי על ידי צוות המרכז הארצי להצלת צבי ים ועם שיקומם והתאוששותם במשך מספר חודשים שבו כאמור חזרה לטבע הפתוח.

במרכז הארצי להצלת צבי ים מציינים כי כאשר מוצאים צב ים מסובך ברשת/חבלים/שק פלסטיק אסור לשחרר את הפסולת מהצב באופן עצמאי ואסור להחזיר את הצב חזרה לים. שחרור של הפסולת לבד עלול לגרום לנזק חמור עוד יותר וחייב להתבצע ע"י איש מקצוע מוסמך במרכז להצלת צבי ים "ההסתבכות בפסולת פלסטיק יכולה לגרום לחסם ולנמק בגפה, ולהצטברות של רעלים וחיידקים. כל עוד החסם חונק את הגפה, הרעלים נשארים בה. אם משחררים את החסימה בצורה לא מבוקרת, הרעלים מתפשטים אל תוך הגוף ועלולים להרוג את הצב. שחרור מבוקר מהשק תוך כדי מתן טיפול רפואי, נועד למנוע את ההרעלה. כמו כן, הצבים הצעירים האלה מותשים לאחר מאבק בשק שאליו הם קשורים ורזים מאוד כי לא יכלו לאכול כראוי, ולכן שחרור שלהם ישר חזרה לים עלול להסתיים במותם מתשישות ומצב גופני ירוד".