פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: עמותת אור ירוק שנת 2020 היתה שנה קטלנית עבור הולכי רגל בנתניה צילום: עמותת אור ירוק

על פי נתוני הלמ"ס בשנת 2020 נהרגו בנתניה יותר הולכי רגל מבכל שנה בעשור האחרון

צילום: עמותת אור ירוק 

בנתניה נפגעו בתאונות דרכים 88 הולכי רגל בשנת 2020, מהם שישה נהרגו – מדובר במספר ההרוגים הגבוה בעיר זה עשור. בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בעיר 1,073 הולכי רגל, מתוכם 26 נהרגו ו-128 נפצעו באורח קשה.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: " מדינות מעודדות אנשים ללכת ברגל. זה בריא, זה חסכוני וזה גם תורם לצמצום תאונות הדרכים. בישראל לא רק שלא מתחשבים בהולכי הרגל אלא מסוכן ללכת ברגל. רוב הולכי הרגל נפגעים בתחום העירוני וזירת ההיפגעות מראה גם כי מעבר החציה הוא המקום שבו נפגעים הכי הרבה הולכי הרגל בזמן חציית הכביש. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים ללחוץ על ראשי הערים למפות את הרחובות האדומים והמסוכנים להולכי הרגל ולשפר בהם את התשתית כך שתגן על הולכי הרגל. במקביל, יש להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית באותם רחובות מרובי נפגעים. שיפור תשתיות עירוניות על ידי ריסון ומיתון תנועה, נוכחות משטרתית גבוהה יותר והגברת ההסברה בקרב הולכי הרגל והנהגים יובילו לצמצום היפגעותם של הולכי רגל ולמעשה יכולים הפתרונות הללו לעשות את ההבדל שבין חיים למוות. הכי קל תמיד להאשים את הגורם האנושי אבל התוצאות מראות שהאסטרטגיה הזאת נכשלה. הגיע הזמן שהמדינה תפסיק להאשים את הולכי הרגל, תתחיל לקחת אחריות ולהתאים את התשתית גם עבורם".