פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
חתימה על אמנת "קחו אתכם את הזבל"  "קחו איתכם את הזבל" חתימה על אמנת "קחו אתכם את הזבל"

ראשת מועצת עמק חפר ד"ר גלית שאול חתמה על אמנת "קחו איתכם את הזבל" – לצמצום האשפה המושלכת במרחב הציבורי. שאול: "נדרשת אחריות אישית של המטיילים והנופשים" 

חתימה על אמנת "קחו אתכם את הזבל"

ראשת המועצה האזורית עמק חפר, ד"ר גלית שאול, חתמה עם יו"ר עמותת "קחו איתכם את הזבל", פרופ' מיכל ציון, על אמנה שמטרתה צמצום האשפה המושלכת במרחב הציבורי והגברת האכיפה נגד המזהמים. בטקס החתימה נכח גם שר החקלאות, מר אלון שוסטר.
עמק חפר היא המועצה האזורית הראשונה שחותמת על האמנה, והשנייה בארץ אחרי עכו.
הפעילות כוללת הגברת פעילות החינוך וההסברה בכל הנוגע לשמירה על הניקיון והסביבה ואכיפה מוגברת ואפקטיבית נגד משליכי פסולת. 

ראשת המועצה ד"ר גלית שאול: "לצערי אנחנו מתמודדים, כמו בכל הארץ, עם תופעה של השלכת זבל על ידי מטיילים ומבקרים שמגיעים לעמק, והכמויות רק עולות בכל שנה. אנחנו נאלצים לשלם מיליוני ש"ח בשנה מכספי הארנונה על מנת לנקות את החופים ואת אתרי התיירות, על חשבון שירותים לציבור שלנו, ועדיין קשה מאוד להשתלט על כמויות האשפה האדירות האלה. 
יותר מכל, אני חושבת שנדרשת כאן אחריות אישית של כל אחת ואחד מהמטיילים והנופשים. לכן ההסברה חשובה כל כך. לצד זאת, נגביר אכיפה כדי שיהיה ברור: בעמק חפר לא מלכלכים"/

פרופ' מיכל ציון, יו"ר קחו איתכם את הזבל: "אני מודה לראשת מועצת עמק חפר על החתימה על האמנה של "קחו איתכם את הזבל". עמק חפר היא המועצה האזורית הראשונה בישראל המצטרפת למיזם, שפועל למיגור הפסולת במרחב הציבורי, ואחריה תצטרפנה עוד מועצות אזוריות רבות. אנחנו מתנגדים למבצעי ניקיון, ומאמינים שהפתרון לזבל שנמצא בחופי הים, בשמורות הטבע ובכלל במרחב הציבורי, יגיע מפעילויות אכיפה מסיביות".
במהלך הטקס אמר שר החקלאות ופיתוח הכפר, מר אלון שוסטר: "אני מברך על מיזם "קחו איתכם את הזבל" אשר מקדם בראשיתו אחריות אישית. לתושבי ישראל מגיע לחיות בסביבה בריאה בטוחה ומקיימת ובמקרה זה הבחירה נמצאת בידיים שלנו. אל לנו לבזבז את השטחים הפתוחים המעטים שנותרו לרשותנו".