פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
פארק איינשטיין | תמונה: עיריית נתניה  נתניה תנגיש גנים ציבוריים לילדים עם מוגבלויות פארק איינשטיין | תמונה: עיריית נתניה 

עיריית נתניה תנגיש גנים ציבוריים גם לילדים בכסאות גלגלים. כך הוחלט בוועדה לשלום הילד שהתכנסה אתמול

פארק איינשטיין | תמונה: עיריית נתניה 

עיריית נתניה פועלת לפי החוק שמחייב הנגשת המרחב הציבורי ובהובלתה של ראש העיר מרים פיירברג איכר הנגישה העירייה עד כה 60 גנים ציבוריים מתוך 180 גנים ציבוריים בעיר ובשנה הבאה תנגיש העירייה 60 גנים נוספים. 

אתמול התכנסה בזום הוועדה לקידום מעמד הילד. חברת המועצה טלי מולנר היושבת בראש הוועדה בחרה להקדיש את הוועדה לנושא נגישות בגנים הציבוריים בעיר. "הורים אמרו לי שחסרים גנים ציבוריים המונגשים לילדים בכסאות גלגלים. העירייה אמנם הקימה גנים ציבוריים מונגשים, אולם מדובר על סוגים שונים של לקויות ולאו דוקא לילדים בכסאות גלגלים. רק שלושה גנים ציבוריים בעיר מתאימים לילדים בעלי מוגבלויות בכסאות גלגלים: פארק איינשטיין, פארק הנרקיס ופארק השלולית" אמרה מולנר והוסיפה "כמו כן הורים ביקשו שהגנים הציבוריים לבעלי מוגבלויות לא יהיו נפרדים, אלא שיהיה מתקן מונגש בגינה רגילה על מנת לשלב את הילדים. בין היתר הוחלט בוועדה שמחלקת גנים ונוף ובראשה חברת המועצה שירי חגואל סידון, תשב עם ההורים על מנת לשמוע מהם איזה גנים בעיר יש להנגיש. 

בנוסף, אני פועלת לקידום פורום נגישות עירוני שיהיה קבוע וישלב הורים, בעלי מוגבלויות ופקידות עירייה בכירה אשר יעסוק בכל מה שקשור לנגישות בעיר".

חברת המועצה וסגנית ראש העיר, שירי חגואל סידון הממונה על גנים ונוף ציינה "עשינו סקר עם יועץ שבודק נושא של הנגשה בגינות ציבוריות. כך הנגשנו עד כה 60 גינות ננגיש 60 גינות בשנה הבאה. המתקנים המונגשים הקיימים נמוכים כך שאפשר לרדת מהמתקן לכסא הגלגלים ולהיעזר במוט אחיזה שמותקן במתקנים השונים. המתקנים אכן לא מתאימים לבעלי שיתוק מלא ואנחנו נשב יחד עם הורים לילדים בעלי מוגבלויות ונשמח לשמוע מהם על הצרכים של ילדיהם". 

"הבטחתי לדאוג להנגיש את כל המידע באשר לפעולות שעושה העירייה בתחום. בהקדם האפשרי נוכל כולנו לקבל את כל המידע לגבי המקומות המונגשים באתר העירוני".