פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ניר חנוכייב ז"ל. מתוך אלבום משפחתי סירת מפרש על שם ניר חנוכייב ז"ל הניר חנוכייב ז"ל. מתוך אלבום משפחתי

את שנות נערותו בילה ניר חנוכייב ב"צופי ים נתניה" במגוון הפעילויות ובחניכת נערים צעירים בתנועה. כעת, חודשיים אחרי מותו - כשהוא רק בן 18 - מבקשת אימו, להנציחו באמצעות  סירת מפרש לטובת חניכי "צופי ים" שתנציח את שמו של ניר 

ניר חנוכייב ז"ל. מתוך אלבום משפחתי

רגינה רחמימוב איבדה את ניר חנוכייב, בנה האהוב, כשהוא רק בן 18 ממחלת הסרטן שפגעה בו בגזע המוח. 

הים היה אהבתו הגדולה של ניר שמהרגע שגילה את צופי הים בנתניה הוא בילה כל רגע פנוי בחוף סירונית.    

כעת, חודשיים אחרי לכתו בטרם עת, ועם החלל העצום שהותיר אחריו – במשפחתו, בתנועה ובבית הספר אורט גוטמן, מבקשת אימו להנציח את זכרו באמצעות סירת מפרש עבור צופי הים שתיקרא על שמו של ניר ז"ל, וחשוב מכך - תשרת את החניכים לצאת להפלגות, לחוות את הגלים וללמוד שייט במשך שנים רבות. 

עלות הסירה והציוד להפעלתה מגיע לכ-100,000 שקל ואימו מבקשת לפתוח את הלב ולתת לדור הצעיר הזדמנות ליהנות, לצמוח ולהתפתח בסירה לזכר ניר שדורות של צופי ים יתחנכו עליה. עד היום גויסו 46 אלף ₪ הודות ל-230 תורמים. 

"בימים אלה כשתנועות הנוער נאלצות לצאת למאבק על המשך קיומן, ראוי להזכיר את חשיבות החינוך הלא פורמלי, ואת המשמעות הרבה של תנועות הנוער לחינוך לערכים, עזרה הדדית, כבוד בין בני אדם, וחברות. התמונות מדברות בעד עצמן. מוזמנים להצטרף למיזם ההנצחה לזכרו של ניר." נכתב בדף הפייסבוק לזכר ניר

"לפני חודש וחצי - מעט אחרי הגיעו לגיל 18 - אבדתי את ניר. בני היחיד, בחור צעיר, בתחילת חייו הבוגרים - שהיה כל עולמי והוכרע תוך שנה על ידי מחלת הסרטן האכזרית, בגזע המוח" נכתב בדף הפייסבוק לזכרו "ניר המיוחד והמהמם, נער עם לב עצום, אחראי, אחד כזה שתמיד נתן כתף והתייחס בכבוד ובאכפתיות לכולם. אין מי שלא זוכר את החיוך המבויש הרגישות והבגרות שלו - שנדיר למצוא אצל נערים בגילו".

עוד נכתב בדף "לאחר שיצרתי קשר עם צופי הים בנתניה גיליתי כי אכן חסרה להם סירת פעילות. מדובר בסירת מפרש, שהחניכים יוצאים איתה להפלגות וכך חווים את הים ולומדים את מקצוע השייט. עלות הסירה והציוד הנדרש לתפעולה מגיע לסך של 100,000 ש"ח, כשסירה מסוג זה משמשת את צופי הים למשך תקופה של כ- 20 שנים.

אז לכל מי שקורא שורות אלה, זו ההזדמנות לקחת חלק ולפתוח את ה-הלב
לתת לדור חדש של חניכי צופי הים הזדמנות להמשיך להנות ולהתפתח בפעילויות הרבות שהם עושים, והכל בסירה חדשה - שתישא ותנציח את שמו של ניר - שיירשם על הסירה".

לתרומה ולשיתוף המיזם:  https://my.israelgives.org/he/campaign/Nirs_boat