פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
שבת מתוקה לשורדי השואה מנתניה שבת מתוקה לשורדי השואה מנתניה שבת מתוקה לשורדי השואה מנתניה

מאות מארזי מזון חולקו לשורדי שואה ברחבי העיר כחלק מפרויקט מיוחד "שבת מתוקה" שמטרתו לדאוג לרווחתם של השורדים, להוקיר להם תודה ולומר להם – אתם לא לבד. סגנית ומ"מ ראש העיר, שירי חגואל סידון "התרגשתי לראות איך בכמה ימים בודדים הצלחנו לגייס עשרות מתנדבים מדהימים מנתניה" 

שבת מתוקה לשורדי השואה מנתניה

פרויקט "שבת מתוקה" הוא פרי יוזמה של נשים שלקחו על עצמן להעניק לשורדי השואה תשומת לב ויחס עמוק לאורך כל השנה.
בכל יום שישי נשלחים מאות מארזים לבתי הקשישים על ידי קבוצות מתנדבים, ביניהם בני נוער רבים שמעלים חיוך של שמחה ותודה על פניהם של השורדים לקראת השבת. המארז מכיל מוצרי מזון חיוניים אשר משתנים משבוע לשבוע בתוספת של חלת שבת מתוקה, נרות שבת וברכת "שבת שלום" אישית מתלמידי בתי ספר וילדי הגנים העירוניים.
מעבר לחלוקת המזון, מטרת הפרויקט היא להרחיב את המודעות לקיומם של שורדי השואה החיים בינינו, לחזק את הקשר בין המתנדבים, בני הנוער והשורדים וכך, להעצים את תחושת הכבוד והשייכות של השורדים. כך, כל מתנדב יקבל בין 3-5 כתובות חלוקה קבועות אליהן יגיע בכל שבוע בשאיפה לפתח עם השורדים קשר אישי ומתמשך אשר יצור חיבור ממשי ועמוק לאורך זמן.
סגנית ומ"מ ראש העיר שירי חגואל - סיידון התוודעה לפרויקט מהיוזמות שרצו להרחיבו גם לעיר נתניה. חגואל - סיידון, התחברה למיזם החשוב והרימה את הכפפה. כמה ימים לאחר מכן, תואמה פגישה בין יוזמות הפרויקט ושאר הגורמים הרלוונטיים בעיר שבסופה הוחלט על הרצת פיילוט ראשון כבר ביום שישי של אותו שבוע.
בפגישה הוחלט כי נקודת החלוקה תהיה במתנ"ס רמת ידין –דורה וכך ביום שישי בבוקר, התייצבו עשרות מתנדבים שחילקו כ-210 מארזי מזון בתוספת חלות שבת שהגיעו לפתח דלתם של שורדי שואה נזקקים בני העיר נתניה.
אופן החלוקה נעשה באמצעות אפליקציה הכוללת את כל הפרטים הרלוונטיים על השורד ודרך ההתקשרות עמו. כל מתנדב מקבל מספר כתובות המותאמות למסלול הנסיעה שלו. כך, יהיה ניתן לעקוב אחר מסירת המארזים ולוודא כי שום שורד לא נשאר ללא המארז לשבת.

פעילות קהילתית - שבת מתוקה לשורדי השואה מנתניה

מארזי מזון לשורדי השואה 

חגואל –סיידון: "זהו פרויקט מחמם את הלב שהחל בעיר הרצליה. פנו אלי היוזמות במטרה להרחיב אותו גם לעיר נתניה ואני כמובן ישר נעניתי בחיוב. אני חושבת שמעבר לחלוקת המזון, המטרה היא גם לייצר קשר בין השורד מקבל המארז, לבין המתנדב שמביא לו אותו וכך לחזק את הקשר הבין-דורי בין החבר'ה הצעירים לבין השורדים. לקשישים הללו, שחלקם הגדול חיים בתנאים קשים ולעיתים ללא משפחה תומכת, קשר שכזה כל סוף שבוע ממתיק את השבת ונותן להם כוח להמשיך.
השבוע הרצנו את הפיילוט יחד עם מחלקת ההתנדבות במנהל רווחה שהיה מוצלח מאוד. התרגשתי לראות איך בכמה ימים בודדים הצלחנו לגייס עשרות מתנדבים מדהימים מנתניה שמיד הבינו את חשיבות הפרויקט ורצו לקחת בו חלק. השבוע היה פיילוט וכמובן שמפעם לפעם אנחנו נשתפר ונגיע ליותר ויותר שורדים.
למעשה, אני גם חושבת שזאת הזדמנות אחרונה שלנו להוקיר את הדור הזה ולומר להם תודה.
מזמינה את כל מי שמעוניין לעשות קצת טוב ליצור אתנו קשר ולהצטרף לצוות המתנדבים".