פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מקרר קהילתי בנתניה  מקרר קהילתי למען תושבי נתניה מקרר קהילתי בנתניה

פיילוט חדש בנתניה - תושבי נתניה מוזמנים להנות מ"מקררים חברתיים" מלאים במצרכים חינם לחלוטין שהוצבו היום בעיר, יוזמה של כנרת מנטין, מנהלת אגף רבעים ושכונות בעיריית נתניה "המקררים נועדו לשרת את כל תושבי העיר"

פעילות קהילתית - מקרר קהילתי למען תושבי נתניה

מקרר קהילתי בנתניה

היום (ראשון) הוצבו שני מקררים קהילתיים בשוק נתניה ובשכונת בן ציון. מטרת פרויקט "מקררים קהילתיים" היא שאנשים פרטיים ובעלי עסקים בתחום המזון ישאירו אוכל במקררים וכל מי שצריך מזון יוכל לקחת מהמקררים בכל שעה. המקריים יהיו פתוחים 24 שעות וכל אחד יוכל לשים מזון או לקחת מזון באופן חופשי.

את הפרויקט יזמה כנרת מנטין, מנהלת אגף רבעים ושכונות בעיריית נתניה שראתה את המקררים בירושלים והחליטה להביא את היוזמה לעיר. יחד עם עיריית נתניה ובתרומת חברת "טמפו" הוצבו שני המקררים ברחוב פתח תקווה פינת איתמר בן אבי בשכונת בן ציון ובשוהם 23 בשוק נתניה. 

"אנחנו רוצים שגם אנשים פרטיים וגם עסקים. לדוגמא, ירקן שנשארו לו ירקות ופירות, מאפייה שנשארו לה מיני מאפים, מוצרים יבשים סגורים - כולם ישימו את המצרכים במקרר וכל מי שצריך, לאו דוקא נזקקים - כל מי שנתקע בלי כסף יגיע ויקח" מספרת כנרת ומוסיפה "זה גם עניין של מחזור, שהאוכל לא ייזרק לפח ואנשים ישתמשו באוכל. המקרר יהיה פתוח 24 שעות כדי שמי שרוצה יוכל לקחת אוכל גם אם זה בשעות הלילה".

פעילות קהילתית - מקרר קהילתי למען תושבי נתניה

מקרר קהילתי בנתניה

מדובר בפיילוט של שני מקררים ובהמשך מקווה כנרת שהפיילוט יורחב ויוצבו מקררים בשכונות נוספות בעיר.

"אני רוצה שהמקררים ייכנסו לתודעה ויהוו חלק מסדר היום של התושבים, בחזון שלי הורים יגיעו עם ילדיהם וישימו בכל יום מצרכים במקרר. אני מחפשת מתנדבים שיעזרו בשינוע מצרכים ממי שאין ביכולתו להביא את המצרכים למקררים"

עוד התנדבו לעזור בפרוייקט: מור שטרית, גפן בן יעקב, חמדה היימן, כרמל כהן, מורן זמרן ואביגיל קלוגר, סטודנטיות לעבודה סוציאלית.

להתנדבות ניתן ליצור קשר בטלפון 09-8605826