פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: עמותת אור ירוק כמה דוחות קיבלו תושבי נתניה שחנו בחניות נכים? צילום: עמותת אור ירוק

לרגל היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות בדקה עמותת אור ירוק כמה דוחות חילקו פקחי עיריית נתניה לנהגים שחונים שלא כחוק בחניות נכים

צילום: עמותת אור ירוק

תושבי נתניה עדיין תופסים חניות נכים וגורמים לבעלי התווים להתמודד עם תנאי דרך שלעתים בלתי אפשריים עבורם, ואף מסכנים את חייהם.
מקום החניה השמור לנכה, נמצא בסמוך למדרכה והוא עונה על הצורך לאפשר לאדם עם צרכים מיוחדים להגיע ולעלות אליה בצורה מהירה ובטוחה ככל האפשר. במקרים רבים המדרכה תהיה בעלת הנמכה וכך יתאפשר לנהג לעלות אליה עם כיסא הגלגלים בקלות.

מעיריית נתניה נמסר כי בין השנים 2013-2018 חילקה העיריה 5,852 דוחות בגין חניה שלא כחוק בחניית נכים. תל אביב נרשמה כשיאנית דוחו"ת החניה עם כ-31,000 דוחות בשנים אלו וירושלים במקום השני עם כ-30,000 דוח"ות
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "קשה להאמין שישנם עדיין נהגים החונים שלא כחוק בחניית נכים, תופסים מקום חניה של אדם עם צרכים מיוחדים ומסכנים אותו. גם בלי שיתפסו להם את מקום החניה, במקרים רבים, נהג שתופס מקום חניה של נכה מקשה עליו עוד יותר את שגרת יומו ולמעשה מונע ממנו ביצוע פעולות פשוטות ויומיומיות כמו ללכת לקניון, לבנק או לבית קפה. המשטרה והרשויות המקומיות חייבות להגביר את האכיפה כלפי נהגים שחונים במקום חניה השמור לאדם עם צרכים מיוחדים כדי שגם אוכלוסייה זו תוכל לנהל אורח חיים תקין. בנוסף ראשי הרשויות חייבים לוודא שחניות הנכים בעירם אכן מתאימות לנכים, צבועות היטב, ללא בורות וחריצים המסכנים את המשתמש ומונגשות בצורה נוחה ובטוחה. הגיע הזמן לחבק ולעזור לאנשים עם צרכים מיוחדים ולהפסיק להתעלם מהם".
ש