פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
נהג צעיר | צילום: עמותת אור ירוק   מעל שליש מבני הנוער בנתניה מודים כי נהגו ללא רישיון נהג צעיר | צילום: עמותת אור ירוק

מחקר חדש של עמותת אור ירוק בנתניה חושף כי 40% מבני הנוער מנתניה הודו כי הם נהגו ללא רישיון

נהג צעיר | צילום: עמותת אור ירוק 

מחקר רחב היקף של עמותת אור ירוק מבתי מתלמידי כיתות י"א בבתי ספר בנתניה החל מה-1 בספטמבר 2018 ועד ה-30 ביוני 2019 העלה כי 40% מבני הנוער מנתניה הודו כי הם נהגו ללא רישיון, 59% ציינו כי קיים סיכוי שהם ינהגו לאחר ששתו מנת אלכוהול. 36% חושבים שלא תמיד מסוכן לסמס בנהיגה

עוד עלה ש- 31% מבני הנוער בנתניה קבעו שלא חשוב לחבוש קסדה ולציית לחוקי התנועה בכל רכיבה על אופניים חשמליים, 36% מבני הנוער חשבו שלא תמיד חשוב לחגור במושב האחורי.
כשנשאלו מה צריך לעשות כדי שצעירים ינהגו אחרת: 32% אמרו שצריך לתת להם יותר כלים מעשיים לנהיגה נכונה, 32% קבעו שצריך להראות להם תמונות קשות של תאונות ונפגעים.
מנתוני המחקר עולה כי בני נוער רבים לא רואים בנהיגה תחת השפע אלכוהול, במהירות מופרזת או ברכיבה על אופניים חשמליים ללא קסדה, מעשה מסוכן. המחקר בדק את השפעת התכנית על דעותיהם של בני הנוער בכל הנוגע לתפיסת הסכנות בכביש. התלמידים נשאלו שאלה זהה לגבי השקפותיהם בנושאים שונים הקשורים לבטיחות בדרכים לפני ההשתתפות בתכנית ובסיומה וזאת במטרה לראות האם מסרי הבטיחות שינו את עמודותיהם והשקפתם.
להלן הנתונים בערים נוספות:
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק "נהגים צעירים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה למעורבות בתאונת דרכים. זיהינו את ההיפגעות המוגברת של הקבוצה הזאת, עם המאפיינים הייחודים שלה וביחד עם משרד החינוך שנרתם לנושא אנחנו פועלים על מנת להגביר את המודעות וההבנה כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה. הטמעת מסרי הבטיחות בגיל צעיר והבנה כי שתיית אלכוהול בנהיגה, רכיבה על אופניים חשמליים ללא קסדה, נהיגה ללא רישיון ועוד עבירות הן פעולות מסוכנות שעלולות לעלות בחיי אדם, יכולים להניב פרי מיד עם קבלת הרישיון. במקביל, כדי להציל את הנהגים הצעירים מתאונות דרכים המדינה חייבת למקד הסברה נרחבת בעיקר באמצעי המדיה שבהם הצעירים נמצאים כמו רשתות חברתיות וביוטיוב".