פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מאירים את הדרך לילדי החינוך המיוחד מאירים את הדרך לתלמידי החינוך המיוחד מאירים את הדרך לילדי החינוך המיוחד
יום עיון של המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך שהתקיים בשבוע שעבר בכפר הנוער תו"ם חרב לאת בעמק חפר, עסק בתלמידי החינוך המיוחד ובאתגרים הלימודיים והחברתיים שהם עוברים בבדרך הארוכה והמורכבת בדרך להצלחה
במסגרת הכנס, הוצגו סיפורים אישיים של תלמידים ובוגרים לצד תפיסות חינוכיות ומחקריות חדשות שהקנו לאנשי החינוך כלים נוספים לסייע לתלמידי החינוך המיוחד להתגבר על הליקויים ולהצליח.

 

בכפר הנוער תו"ם חרב לאת בעמק חפר התקיים יום עיון של המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך שעסק בתלמידי החינוך המיוחד, אשר מתמודדים עם אתגרים לימודיים וחברתיים במסע מורכב ומרגש בדרך להצלחה. 

אורנה פרידמן, מפקחת על החינוך המיוחד במינהל לחינוך התיישבותי שיזמה והנחתה את יום העיון אמרה: "הפדגוגיה חשובה אבל אין תחליף למימד האישי בעבודה של איש חינוך עם תלמיד. החיבור והקשר האישי ביניהם עשויים פעמים רבות להכריע את מידת הצלחתו והשתלבותו של התלמיד. אמונה של מבוגר אחד משמעותי יכולה לטעת בתלמיד החינוך המיוחד כוחות אדירים לחולל מהפך במסלול חייו".

בכנס השתתפו מאות אנשי צוות חינוך מיוחד מכל הארץ - מפקחים, מנהלי בתי ספר, מנהלי אגפי חינוך ברשויות מקומיות, מורים ומטפלים שמלווים באופן יומיומי את תלמידיהם מהחינוך המיוחד במסע התבגרות וצמיחה מורכב ומרגש.

את יום העיון יזמה והנחתה אורנה פרידמן, תושבת מושב חיבת ציון בעמק חפר והמפקחת על החינוך המיוחד במינהל לחינוך התיישבותי. 
לדבריה, "הפדגוגיה חשובה אבל אין תחליף למימד האישי בעבודה של איש חינוך עם תלמיד. החיבור והקשר האישי ביניהם עשויים פעמים רבות להכריע את מידת הצלחתו והשתלבותו של התלמיד. אמונה של מבוגר אחד משמעותי יכולה לטעת בתלמיד כוחות אדירים ולחולל מהפך במסלול חייו". "להיות איש חינוך משמעותי", אומרת פרידמן, "זה להאיר את הדרך לתלמיד שמרגיש שדרכו קשה, חשוכה וסבוכה, לעזור לתלמיד להחזיק את התקווה בלי לבטל את הייאוש והתסכול שהוא חווה, לאפשר לו לראות את האופק שמבעד לקושי העכשווי ולפלס יחד אתו את הדרך המתאימה להצלחה"