פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
נוטעים ומעמיקים שורשים נוטעים ומעמיקים שורשים נוטעים ומעמיקים שורשים

אולפנית בר אילן, ערכה יום צרפת לכבוד 28 תלמידות עולות שנקלטו באולפנית, ברקע התנגנו שנסונים צרפתיים, ניחוח באגטים וקרואסונים עלה באויר והן הוזמנו, בליוויית תלמידות ותיקות, לטעת בחצר בית הספר עצי פרי

לכל הבאים בשערי אולפנית בר אילן ביום חמישי האחרון, נדמה היה כי נכנסו לפריז, ברקע התנגנו שנסונים צרפתים, דגלי צרפת ניתלו באולפנית ובאויר עלה ניחוח באגטים וקרואסונים.

 

כל זה הוכן לכבוד 28 עולות חדשות ומשפחותיהן, שהגיעו לאחרונה לארץ והיה בסימן "נוטעים ומעמיקים שורשים בארץ".
הבנות העולות שיתפו את כלל הבנות בהרגשתן בארץ החדשה, סיפרו איך היה בצרפת ומה הסיבות שבגללן בחרה משפחתן להגיע ארצה, כשההורים שלקחו חלק סיפרו על האתגר במעבר לארץ חדשה, על התחלת חיים חדשים בארץ אחרת, על הלבטים לפני העלייה, על הקושי בשפה העברית ומאידך על הקהילה הצרפתית שגדלה והולכת בנתניה.
בהמשך, רקדו ושרו הבנות העולות שירים בצרפתית כשקהל הבנות, ההורים והצוות נסחף לקצב במחיאות כפיים.

עם סיום הטקס יצאו הבנות ומשפחותיהן לחצר האולפנית וכל משפחה נטעה עץ פרי במטרה להשריש את השורשים של המשפחה ממש במעשה. הנטיעות היו מרגשות מאוד. "אף פעם לא חשבתי על אדמת ארץ ישראל אלא רק על המדינה אמרה אחת האמהות. המעשה של החפירה בקרקע ונטיעת העץ ריגשו אותי מאוד ונתנו לי תחושת שייכות לאדמה, לעם ולארץ." "זו הייתה חגיגה של ממש" הוסיפה אחת התלמידות "בזכות הבוקר הזה למדתי על המקום ממנו באות הבנות ועל התחושות שלהן, החששות שלהן והכי חשוב התקוות שלהן."
מהנהלת האולפנית נמסר: "אנו רואים את משפחות התלמידות כחלק בלתי נפרד מהעשייה הבית ספרית. בקליטת העלייה הברוכה, חשוב לנו לקרב גם את ההורים לנעשה בבית הביה"ס וגם לתת להם תמיכה וחיבוק, מתוך הבנה שהבנות שמגיעות אלינו הן בגיל ההתבגרות, שגם בלי מעבר מרץ לארץ, הוא גיל שאינו פשוט. למעשה הן עוזבות עולם מלא ומוכר ומגיעות למקום חדש, כאשר אנו משתדלים להקל עליהן את הקליטה בארץ על ידי עטיפתן באהבה ובצוות מלווה שנותן מענה לצורכיהן ולצורכי המשפחות".