פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
כלבה מסוג פומריניאן מצילי (בעלי) חיים כלבה מסוג פומריניאן | צילום: fotolia

משפחת מושקוביץ משכונת פולג בנתניה הצילה כלבה שנלכדה סמוך לכביש החוף "אם לא היו לה בעלים הייתי מאמץ אותה בעצמי" אומר משה מושקוביץ 

הנה סיפור חביב שמשלב עירנות, תושיה, המון אהבה לבעלי חיים ואפילו סוף טוב

חיה כלואה ורועדת מפחד בין שני מסלולי הכביש

משה מושקוביץ ורעייתו הילה, תושבי שכונת פולג בנתניה, נסעו ביום חמישי האחרון בכביש החוף, מפולג דרומה לכיוון חולון. בזמן הפקקים האופיינים בכביש כמידי בוקר, סמוך לרשפון, הבחין לתדהמתו מושקוביץ בחיה כלואה ורועדת מפחד בין שני מסלולי הכביש, ממש בתוך לוחות ההפרדה ממתכת, באזור בו גדר ההפרדה מנותקת מלוחות הבטון ליד מעבר הביטחון. מושקוביץ החליט לעשות מעשה והתקשר להתייעץ עם וטרינר מפולג אותו הוא מכיר. בעצתו, הגיע ישראל ללוכד חיות ואף התחייב בפניו שיישא בהוצאות הלכידה.
הסאגה המשיכה לצבור תאוצה, כשאותו לוכד הפנה את מושקוביץ לעמותת 'גירגורים', הפועלת להצלת חתולים במצוקה ולהצלת כלבים בעלי צרכים מיוחדים. בעמותה פנו למשרד ממשלתי, שלדברי מושקוביץ, מחזיק בתקציב מיוחד להצלת חיות במקרי חירום. במקביל פנה למוקד המשטרה והתבקש להישאר במקום עד להגעתם.

המשטרה חסמה את כביש החוף למשך כ-20 דקות

משה והילה המתינו כחצי שעה ללוכד ולניידת המשטרה, תוך הסיכון שבעמידה בצד הדרך והתפללו שלא להיפגע מרכב חולף. בהמשך, חסמה המשטרה את כביש החוף למשך כ-20 דקות, למורת רוחם של שאר הנהגים, שנקלעו לפקק גדול עוד יותר. הכלבה נלקחה לבדיקה וטיפול אצל וטרינר, שם אותרו בעליה, משפחה מכפר שמריהו שלא ידעה נפשה מאושר, בזכות שבב האיתור שעל גוף הכלבה, מסוג פומריניאן.
"אם לא היו לכלבה בעלים הייתי מאמץ אותה בעצמי. מדהים שאלפי כלי רכב חלפו במקום ולאף אחד לא הפריע המחזה הנורא הזה", סיכם מושקוביץ. "חלק מהנהגים השתוללו כשהכביש נחסם ע"י המשטרה, אבל הם עשו פעולה פנטסטית ולשמחתי הצלחנו להציל את הכלבה. ידעתי שאם היא תקפוץ לכביש לא יהיה לה סיכוי. ממש סיכנו את החיים שלנו וקיווינו שאיזו משאית לא תנגח אותנו, אבל היה לי חשוב להציל את החיים של הכלבה הזו, ממש כאילו שלחו לי מסר משמיים שאשמור עליה. סוף טוב, הכל טוב".