פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
בניית סוכה בתחנת מד"א נתניה פטיש מסמר: המדריך המלא לבניית סוכה בניית סוכה בתחנת מד"א נתניה

לקראת חג הסוכות, מגיש מד"א לתושבי נתניה את המדריך לשמירה על כללי זהירות במהלך בניית הסוכה. 

בכל שנה מגיעות למד"א פניות רבות של אנשים שנפגעו מבניית סוכה, כדי לוודא שתצאו ללא פגע מקיום המצווה, כדאי לכם לקרוא את המדריך הבא. 

כיצד נימנע מפציעות? 

- בבניית סוכות שנבנות במרפסות בקומות גבוהות או סוכות המוקמות על פיגומים, יש להקפיד שלא יפלו חפצים כבדים כגון, גגונים נפתחים, אדניות, קרשים או חפץ אחר
- בבניית סוכה בחצר הבית, יש לנעול נעלים סגורות, להכין את הקרקע מסכנות הסביבה ולנקש צמחייה שנמצאת בסמוך ובתוכה עלולים להסתתר נחשים, עקרבים וזוחלים נוספים.

- לוודא כי מיקום הסוכה אינו סמוך למתקני חשמל ובלוני גז וכי דרכי הגישה אל הסוכה וממנה יהיו פנויים, ויתאפשר פינוי מהיר של הסוכה באם יש צורך.

- במהלך הקמת דפנות הסוכה, להקפיד להרחיק מהאזור ילדים על מנת שלא ייפגעו מאחת הדפנות שעלולה ליפול עליהם. יש לוודא חיזוק הדפנות זו לזו כך שלא תתאפשר קריסתן, במיוחד כשמדובר בדפנות עץ, או חומר קשיח אחר.

- במהלך הנחת הסכך, יש להיזהר בעמידה בגובה. אין לטפס על מעקה המרפסת, או על סולם שאינו יציב. יש לחזק את הסכך לגוף הסוכה כך שלא יעוף ברוח ויגרום לפציעתם של עוברי אורח.

- בקצותיהם של כפות הדקלים יש 'קוצים' העלולים להיתפס בידיים ובאצבעות. יש להרחיק את כפות הדקלים מילדים ולוודא שלא יידקרו. יש לאחוז בכף הדקל מתחתיתו ולא בין העלים בשל החשש מבעלי חיים העלולים להימצא שם ולגרום נזק.

- במהלך חיבור הסוכה לחשמל, יש להקפיד שלא לגעת בחוטי חשמל חשופים או בנקודות חשמל שאינן בטיחותיות. לפני חיבור הסוכה לחשמל יש לוודא שהשקעים תקניים ובטיחותיים לשימוש בשטח פתוח, על מנת למנוע התחשמלות.

תליית קישוטים לסוכה

- אין לעמוד על מעקות, סולמות לא יציבים, כסאות וכו', על מנת לתלות את קישוטי הסוכה. יש להקפיד שילדים לא ייפגעו ולא ייפלו מגובה במהלך קישוט הסוכה. מבוגר אחראי צאיך להימצא בסמוך לילדים ולהשגיח עליהם. נפילה מגובה עלולה לגרום לנזק לעמוד השדרה, לזעזועי מוח ואף למוות. בכל מקרה של נפילה מגובה, אין להזיז את הנפגע ואין להרימו, להתקשר מיידית למד"א בטלפון חרום 101.

- בשל חשש לסכנת דליקה בסוכה, יש להימנע מלהשאיר נרות דולקים בסוכה ללא השגחה ולשים לב למיקום הנרות בסוכה בכל עת.

ארבעת המינים

שווקי ארבעת המינים, מצויים בדרך כלל בסמוך לכבישים סואנים. במידה ומגיעים לאזור עם ילדים, יש להקפיד על השגחה מלאה, כך שלא יתפרצו לכביש או יאבדו בהמון.

בכל מקרה של פגיעה, יש להזעיק במהירות את צוותי מד"א בטלפון החירום 101 ולהישמע להנחיות החובשים והפאראמדיקים במוקד עד להגעת צוותי מד"א למקום.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "על מנת שנכנס לחג הסוכות בשמחה מלאה וכדי להימנע מאסונות מיותרים בהם צוותי מד"א נתקלים מדי שנה במהלך בניית הסוכה, חשוב להישמע להמלצות מד"א לציבור ולנהוג במשנה זהירות ובבטחה במהלך בניית הסוכה וההכנות לחג. אני מאחל בשם כל עובדי ומתנדבי מד"א לכל בית ישראל חג שמח ובטוח".