פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
נוער נתניה קיץ 2015 תוכנית הקיץ לנוער יוצאת לדרך תמונה: עיריית נתניה

יותר מ-60 ימים ארוכים וחמים של חופש גדול לפנינו, ולקראתם, פרסמו השבוע מחלקות הנוער במתנ"סים תוכנית פעילות לנוער לקיץ 2015. מפגשים עם אומנים, ערבי סטנד אפ, מסיבות, סדנאות, טיולים, פארקי מים ועוד שלל אטרקציות, הם רק חלק מהפעילויות המתוכננות לבני הנוער בנתניה בקיץ הקרוב. משעמם לא יהיה. 

שמים את הנוער במרכז

"המדיניות של הקואליציה הזאת היא לשים את הנוער במרכז מתוך ראייה שהוא העתיד של נתניה", כך מספר עופר אורנשטיין, הממונה על המתנ"סים. "הגדלנו את תקציב הנוער במתנ"סים בלמעלה מ-50% ביחס לשנה שעברה, והוא יושקע בפעילות פנאי משולבת בפעילות ערכית".

תוכנית הקיץ לנוער היא תוצר של שיתוף פעולה בין המחלקה לחברה ונוער של העמותה לחינוך בלתי פורמאלי, מנהל החינוך ומנהל מחלקות הנוער במתנ"סים. כמו כן, השנה, בפעם הראשונה, צורפו לוועדות הנוער במתנ"סים המפקחות על התוכניות לקיץ, גם נציגי בני נוער כחברים מן המניין, על מנת שיוכלו להביע את דעתם כבר משלב בניית התוכנית.

אריה דורון, מנהל תחום נוער ברשת מתנ"סי דרום העיר, מספר על אחוזי השתתפות גבוהים של בני הנוער משכונות דרום העיר במגוון פעילויות המתנ"סים. "האינדיקציה הכי טובה להצלחה שלנו היא שכל האירועים שלנו הם 'סולד אאוט'. אנחנו חיים בעידן שבו אי אפשר להכתיב לנוער מה לעשות, לכן כל ההחלטות שמתקבלות לגבי אופי הפעילויות והפרויקטים הייחודים לנו, מתקבלות בשיתוף מלא של נציגות הנוער ושלנו".

אינטגרציה במיטבה

המתנ"סים, למעשה, החלו את פעילות הנוער לקיץ כבר השבוע, עם מסע אופניים לנוער שכבר הפך למסורת בעיר, ועמד השנה בסימן "יחד שבטי ישראל" ונוער נגד אלימות. המסע שיצא מ'קפה לנוער' קריית נורדאו, חצה את כל נתניה והשתתפו בו מעל מאה רוכבים. "רשת 'קפה לנוער' היא אינטגרציה במיטבה", מוסיף דורון. "בני נוער מכל שכונות דרום העיר מתערבבים יחד, מחסומים נפרצים. אלו ילדים שנפגשים בבוקר בבתי הספר באזור, ואך טבעי הוא שהם ייפגשו גם לפעילויות משותפות אחר הצהריים".

דורון עובד עם נוער כבר למעלה מ- 20 שנה, והוא גאה לספר על ההצלחה הגדולה של הפרויקטים השונים שיוזמים המתנ"סים. "לא סתם רואים ירידה דרמטית באחוזי הפשיעה באזור, ובמקביל עלייה באחוזי המתגייסים לצה"ל בקרב ילדי עולים ושכבות מצוקה. אני חייב לציין את התמיכה הגדולה של עיריית נתניה בפעילויות הנוער, אני הרבה שנים בתחום והתמיכה הזו היא כלל לא מובנת מאליה, גם ביחס למקומות אחרים".