פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אילוסטרציה | fotolia "המדינה חייבת לקחת אחריות ולפעול" אילוסטרציה | fotolia

השעות המסוכנות– מחצית מהילדים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2021 נהרגו בשעות אחר הצהריים

ט

אילוסטרציה | fotolia 

בשעות אחר הצהריים עד הערב העומס בכבישים עולה כאשר רבים שבים ממקום העבודה הביתה. החיבור בין הילדים המסתובבים ברחובות וריבוי כלי הרכב מגדיל את הסכנה של הילדים להיפגע בתאונת דרכים. .
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בנתניה נפגעו 122 ילדים (0-14) בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל-19:00 בעשור החולף (2012-2021), מתוכם שבעה נפצעו באורח קשה. בשנת 2021 נפגעו בשעות אחר הצהריים בעיר שלושה ילדים.

עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל נמצאת בראש המדינות המסוכנות לילדים בכבישים. הסיכון גובר בשעות אחר הצהריים כשילדים משחקים ומבלים מחוץ למסגרות החינוכיות ומסתובבים ברחובות ובגנים הציבוריים. הדרך לצמצום הסכנה להיפגעות ילדים בתאונות דרכים הוא מיתון וריסון תנועה בעיקר באותם מקומות שבהם יש ריכוז גבוה של ילדים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, וברשויות המקומיות חייבים לפעול להצבת פסי האטה בסמוך לגני שעשועים, פארקים ובתי ספר. זהו פתרון זול, קל לביצוע ואפקטיבי בצמצום מספר התאונות והנפגעים. תאונות דרכים הן לא גורל. המדינה חייבת לקחת אחריות ולפעול על מנת שגם אם ילד יטעה ויתפרץ לכביש יהיה לו סיכוי לשרוד ולא להיפגע".