פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
בית הבראה לצמחים בית ההבראה לצמחים בנתניה עבר למשכנו החדש בית הבראה לצמחים

חצילים, סחלבים, תירס ואפילו כוורת דבורים. שמואל יומטוביאן מטפח בית הבראה לצמחים בנתניה וקורא לשיתוף פעולה כולל מצד התושבים: "לא תמיד אנחנו יודעים איך לטפל בצמחים שלנו בבית, בשביל זה אנחנו כאן בבית ההבראה לצמחים. אם אתם זקוקים לעזרה בטיפול או רוצים לשקם צמח, בואו אלינו, אל תזרקו צמחים"

בית הבראה לצמחים 

לו צמחים יכולים היו לפצות פה ולדבר, סביר להניח שהדבר הראשון שהיו אומרים הוא תודה גדולה לשמואל יומטוביאן-מנהל בית ההבראה לצמחים של עיריית נתניה. הניצוץ שנדלק בעיניו כשהוא מספר על הצמחים שלו, שקול בהחלט לאהבת אדם.
בבית ההבראה של יומטוביאן, שעבר באחרונה למשכנו החדש ברחוב יוסף ויתקין 2, צמוד לחורשה, ירגישו חובבי הצמחים כמוצאי שלל רב – מסחלבים, עבור בגבעולים זקופים וערוגות מגוונות, תירס, חצילים ואפילו כוורות דבורים. "בלעדיהן היקום לא יכול להתקיים", הוא מסביר בחיוך. בכלל, לתפישתו, אין נפש שלא אוהבת צמחים, ומכאן הכל עניין של כוח רצון.

פעילות קהילתית - בית ההבראה לצמחים בנתניה עבר למשכנו החדש

בית הבראה לצמחים 

"אנחנו רוצים להסביר לתושבים איך מטפלים בצמחים. לכל צמח יש טיפול אחר, מיקום אחר שבו יש לגדל אותו וכמות מים שונה", הוא מפרט. "כשאדם קונה צמח, הוא לא תמיד יודע איך לטפל בו, אבל במה הצמח אשם שלא ידעת איך לגדל אותו?.

פעילות קהילתית - בית ההבראה לצמחים בנתניה עבר למשכנו החדש
יומטוביאן יוצא בקריאה לתושבים "אם אתם לא מצליחים לטפל בצמח או חושבים לזרוק אותו, תביאו אלינו את הצמחים ואנו בבית ההבראה לצמחים נשקם את הצמח וניתן לכם את כל הכלים להמשיך ולגדל אותו בבית. במקום לזרוק צמח – תשקמו אותו".
בית ההבראה לצמחים פועל בשיתוף אגפי העירייה ותחת מינהל תפעול. את המקום פוקדים ילדים ומבוגרים, אוהבי טבע וצמחים "כולם מבקרים כאן, מילדים ועד מבוגרים, ויוצאים מבסוטים עם חיוך רחב", הוא מסכם. "הם פשוט מאושרים וכשאתה רואה את זה אתה מבין כמה הטבע מרגיע את הבן אדם".