פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: רן אליהו צוות חדשנות פועל למען הקהילה בנתניה צילום: רן אליהו

אירוע רעיונאות בנוכחות ראש העיר, מרים פיירברג איכר ומנכ״ל העירייה, יורם כהן בנושא החיבור הקהילתי בעיר

ט

צילום: רן אליהו 

צוות חדשנות של עיריית נתניה בשיתוף קרן בלומברג, מרכז פרס לשלום וחדשנות ומשרד הפנים, ערך בתחילת השבוע אירוע רעיונאות בנוכחותה של ראש העיר, מרים פיירברג איכר ומנכ״ל העירייה, יורם כהן. האירוע נערך בשכונת דורה ליד המתנ"ס והגינה הקהילתית ועסק בנושא החיבור הקהילתי בעיר.

לאירוע הוזמנו עובדי עירייה, תושבים שהיו שותפים לתהליך, מומחי תוכן והתנהגות ועובדי ממשלה- כולם ישבו סביב שולחנות והגו פתרונות פורצי דרך לאתגרים ספציפיים בתחום הקהילתיות. מטרת התוכנית של צוות החדשנות היא לעזור לפתור אתגרים מורכבים ברשויות מקומיות ולהטמיע מתודולוגיה של קבלת החלטות מבוססת נתונים.
לקרן בלומברג יש כ-45 צוותי חדשנות בכל העולם, 30 בארה"ב ועוד 15 באירופה. לפני שנה התחילו גם בארץ להקים צוותי חדשנות ברשויות: עכו, בת ים, אשדוד ואשכול נגב מערבי.

עיריית נתניה זכתה השנה בקול קורא אליו הגישו מועמדות לא מעט עיריות, כאשר למעשה הוקם צוות חדשנות ייעודי של 6 עובדי עירייה שפעם בשבוע מקדישים את זמנם לתוכנית ולאתגר. האתגר שראש העיר בחרה יחד עם מנכ"ל העירייה הוא: חיבור קהילתי. הצוות מנהל תהליכי מחקר ופיתוח, מראיין תושבים, עורך סקרים, אוסף דאטה מתוך העירייה ומייצר תובנות מבוססות נתונים עבור מקבלי ההחלטות בעירייה.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, אמרה בטקס: ״אני כבר 23 שנים ראש עיר ועוד הרבה מאוד שנים בעירייה ועדיין הצליחו לחדש לי״.