פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תכנית היל"ה יוצאים אל דרך חדשה בנתניה תכנית היל"ה

השבוע ציינו במינהל החינוך את סיום השנה בשלושת מרכזי תוכנית היל"ה הפועלת בעיר נתניה

תוכנית היל"ה

המרכזים פועלים במסגרת האגף לקידום נוער וביקור סדיר במינהל החינוך, כאשר חלקם נערכים בשיתוף פעולה מבורך עם מינהל הרווחה.
בטקסים המרגשים נכחו נציגי העירייה, הורים וכמובן אנשי הצוות והתלמידים.
ראש העיר מרים פיירברג-איכר בירכה את התלמידים על הנחישות וההתמדה שלהם להגיע ליעד הנכסף וברוח זו שיבחו את התלמידים גם חבר המועצה ומחזיק תיק קידום נוער בעירייה, ים מאיר קרן וכן טובה דולב, ראש מינהל חינוך ורווחה בעירייה.

תכנית היל"ה פועלת במסגרת משרד החינוך ומופעלת על ידי החברה למתנ"סים ברחבי הארץ. התוכנית מהווה מסגרת המאפשרת הקנייה של יכולות והשלמת פערים לנערים ונערות שעזבו את המערכת החינוכית השש שנתית ובכלל.
נערים ונערות אלה מקבלים במסגרת תוכנית היל"ה את האפשרות לחזור לספסל הלימודים ועם הרבה אהבה , שייח ולמידה להשלים את שנות הלימוד שלהם ל- 11, 12 שנות לימוד ואף לבגרות מלאה.

בעירנו, שלושה מרכזי הילה לתלמידים שנשרו מהמערכת החינוכית הפורמאלית: היל"ה ממלכתי, היל"ה חרדי, היל"ה נערות. לכל נערה ונער נבנית תכנית לימודים אישית, המתאימה לרצונותיו/יה וליכולותיו/ה. הלימודים מתקיימים בכל שעות היום, בקבוצות קטנות ובדגש על יחס אישי. בנוסף מתקיימים קורסים ייחודיים ברמה מקצועית, כגון: עיצוב שיער ,תיקון טלפונים ניידים, התקנת מצלמות אבטחה ועוד. תלמידי היל"ה לומדים להכיר את הארץ "דרך הרגליים" ויצאו גם השנה, בשנת הקורונה, למספר סיורים וטיולים. בנוסף התקיימו קבוצות הורים, ערבי גיבוש, ליווי לקראת גיוס ועוד. 

איתן בר-לב, מנהל אגף קידום נוער וביקור סדיר במינהל החינוך: "בני הנוער וההורים ריגשו את באי הטקסים בסיפורי ההצלחות שלהם , בקשרים הרגשיים שיצרו עם הצוות ובעיקר בכך שחזרו להאמין בעצמם וביכולת שלהם ללמוד ולהצליח."