פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אליה סנה אליה סנה. נציג נבחרת ישראל בפיזיקה אליה סנה

אליה סנה, תלמיד בבית הספר אלדד נתניה, נבחר לייצג את נבחרת ישראל בפיזיקה

אליה סנה. נציג נבחרת ישראל בפיזיקה

אליה סנה, תלמיד כיתה יא' במגמת פיזיקה ופיזיקה מחקרית  בבית הספר אלדד – נבחר כאחד מנציגי נבחרת ישראל בפיזיקה.
אליה עבר את כל המבחנים והתקבל לנבחרת, בה חברים  50 תלמידי מכיתה י', יא' ו-יב', חדשים וותיקים.
השנה התקבלו 15 תלמידים חדשים מתוך 3000 תלמידים שהתמודדו בשלב המיונים הראשון.
התלמידים עברו שלושה מבחני מיון. הראשון בהם הוא מבחן בכתב המתקיים בבתי הספר ובודק יכולת חשיבה בפיזיקה. השלב השני מתקיים במספר מרכזים אקדמיים ברחבי הארץ, במקרה של אליה הוא נבחן באוניברסיטת תל אביב. במבחן זה נבדקת יכולת החשיבה והידע בפיזיקה והוא התקיים במהלך חודש נובמבר, כאשר במהלך חודש יוני התקיים מבחן מיון שלישי, בסופו  נבחרו התלמידים שהוזמנו להצטרף למחנה הלימודי בנושא.
התחומים שבהם עוסקים במחנה מקיפים את רוב תוכני הפיזיקה הנלמדים בבית הספר התיכון - מכניקה של גוף נקודתי ושל גוף קשיח, חשמל, אופטיקה, גלים, תרמודינמיקה ותורת היחסות. התלמידים מקבלים מראש פירוט של הנושאים שיילמדו במחנה, כאשר הפעילות במחנה כוללת ניסויי חקר במעבדה, הרצאות, בחינה יומית ודיון בבעיות בפיזיקה הדורשות חשיבה מקורית, כאשר בשעות הערב מתקיימת פעילות חברתית.

אודי פרידריך, מנכ"ל בית הספר אלדד וגלית פישר, מנהלת חטיבה עליונה "אנו גאים בהישג המרשים של אליה. הוא מהווה מקור השראה לדור הבא ומאחלים לו ולנבחרת ישראל בהצלחה באולימפיאדה הבינלאומית."
סיגל לוי כחלון, רכזת פיזיקה ומנהלת אשכול פיס אלדד: "תלמידינו מרחיבים את הידע הפיזיקלי  שלהם באמצעות פיזיקה מחקרית. כמו כן ישנם תומכי הוראה  מהאקדמיה שמסייעים בכל התהליך במיון  של תלמידינו ואנו מברכים אותם על כך. "