פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
הפגנה לפתיחת אולפנה וישיבה תיכונית בנתניה נלחמים על החינוך הדתי לאומי בנתניה הפגנה לפתיחת אולפנה וישיבה תיכונית בנתניה

עשרות תושבים הפגינו מול בניין עיריית נתניה כמחאה על אי פתיחת אולפנה וישיבה תיכונית בעיר

הפגנה לפתיחת אולפנה וישיבה תיכונית בעיר

עשרות תושבים הפגינו אתמול (רביעי) מול בנין עיריית נתניה כמחאה על אי פתיחת אולפנה וישיבה תיכונית בעיר. המפגינים החזיקו שלטים כמו "אני רוצה בית ספר שמתאים לי", רוצים אולפנה תורנית בנתניה", "מרים האם את ראש העיר של כולנו?" "תזכרי מי תמך בך".

ההורים טוענים לאפלייה כלפי הציבור הדתי לאומי בעיר. לטענתם, מעל 100 ילדים סיימו כיתות ו', אין להם מענה בעיר לחינוך המתאים לם והם נאלצים לצאת מהעיר וללמוד באולפנה ובישיבה תיכונית בעיר אחרת מאחר ולא קיימים בנתניה. 

סרטון: הפגנה מול בניין העירייה 

לפני כשנתיים הוקמו בעיר אולפנה וישיבה תיכונית לתלמידי חטיבות הביניים אולם המוסד לא מוכר על ידי עיריית נתניה ומשרד החינוך.

"אנחנו רוצים שתהיה אולפנה מסודרת בעיר, אין סיבה שאני אוציא את הבנות שלי מהעיר כדי לקבל חינוך דתי לאומי, אנחנו תושבי העיר כמו כולם ועיריית נתניה לא נותנת מענה לחינוך הילדים שלנו" אמר יניב גוזלי, אבא לשתי בנות שסיימו כיתה ו' והוסיף "לגבי ישיבה תיכונית לבנים, אני לא מאמין שהיא תפתח מאחר והציעו לנו להצטורף לישיבת בני עקיבא שקיימת בעיר, אבל היא לא מתאימה לנו, אני הוצאתי את הבן שלי לישיבה מחוץ לנתניה, כמו עשרות הורים אחרים וזה ממש לא פתרון, אנחנו מבקשים מראש העיר שתתן מענה לציבור הדתי לאומי בעיר".

חינוך ומצויינות - נלחמים על החינוך הדתי לאומי בנתניה

הפגנה לפתיחת אולפנה וישיבה תיכונית בעיר

תגובת העירייה

הטענה כאילו מדובר במענה רוחני שהעיר אינה יכולה להעניק לאותם תלמידים - משוללת כל יסוד.
במערכת החינוך של נתניה יש ייצוג לזרמים רבים ועומדים לרשות התלמידים והתלמידות מסגרות חינוכיות מגוונות בזרם הממ"ד והחרדי לרבות אולפנית בר אילן וישיבת בני עקיבא, כאשר באולפנית בר אילן אף תפתח בשנת הלימודים הבאה עבור בוגרות אורות רש"י, כיתה אולטרא תורנית - מענה ראוי לנערות אלה בתוך האולפנית.
כמו כן, אין כל הצדקה לפתיחת מסגרת חינוכית לקבוצה כל כך מצומצמת של תלמידים, דבר שאינו מאפשר השקעה נרחבת בתלמידים מבחינת שעות הוראה ומס' חברי הצוות החינוכי המועסק בבית הספר.
יודגש כי מינהל החינוך מקפיד על פתיחת מסגרות מקצועיות המתנהלות בפיקוח משרד החינוך עם צוות הוראה ראוי והולם, לטובת הורים ותלמידים.