פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
סגנית ומ"מ ראש העיר שירי חגואל סידון, מנהלת האגף לגיל הרך כרמית סלונים וגלית אדן מצוות הפיקוח ילדי הגנים בנתניה חוזרים אל הטבע סגנית ומ"מ ראש העיר שירי חגואל סידון, מנהלת האגף לגיל הרך כרמית סלונים וגלית אדן מצוות הפיקוח

רגע לפני חג השבועות עיריית נתניה משיקה גינת בוסתן לילדי הגנים. שירי חגואל סידון "אני שמחה שאנחנו חונכים אותו בימים אלה שלאחר משבר הקורונה ולקראת חג השבועות"

סגנית ומ"מ ראש העיר שירי חגואל סידון, מנהלת האגף לגיל הרך כרמית סלונים וגלית אדן מצוות הפיקוח

"הבוסתן" היא יוזמה חדשנית - מרחבית, עירונית המהווה השראה ללמידה חוץ גנית בה מאות ילדי גנים הנמצאים באזור, יצאו מהגן ויגיעו למפגש בלתי אמצעי עם הטבע. הילדים  יפעלו יחדיו, יתחזקו, ישתלו, ישקו, יקצרו ובעיקר ייהנו מלמידה משמעותית בטבע יחד עם הצוות החינוכי וכחלק מהפעילות של הגן. הבוסתן בנוי אך ורק מחומרים המצויים בטבע. 

ניתן למצוא בו עצי נוי ופרי שונים כגון רימון, תאנה, זית, דקל ואת שאר שבעת המינים.
בנוסף, בשטח קיימים משטחי ישיבה מעץ למפגשי שיח והוקמו בו ערוגות תבלינים וירקות אותן יתחזקו ילדי הגנים האזוריים.
אלה, יאפשרו לילדים לקיים למידה מחזורית על נושאים כמו עונות השנה, האבקה, מהפרי אל הזרע ויחסי גומלין בין חרקים וצמחים. הבוסתן ממוקם בסמוך לשבט הצופים רמון ובקרבת גני ילדים רבים.
הרעיון הינו פרי יוזמה של גלית אדן מצוות הפיקוח של גני נתניה שיחד עם סגנית ומ"מ ראש העיר שירי חגואל סיידון ויחד עם כרמית סלונים מנהלת האגף לגיל הרך במנהל חינוך, הובילו את הפרויקט שבוצע על ידי ח.ל.ת.
שירי חגואל סיידון סגנית ומ"מ ראש העיר: "גלית אדן ופול ויטל מנהל אגף הנכסים, הגיעו אליי עם הרעיון לפני מספר שנים. מיד התלהבתי, קסם לי הרעיון של להביא את הטבע לילדי העיר. בניגוד לילדי המושבים שגרים בסמוך אלינו, בעיר הטבע אינו נגיש באותה צורה. באמצעות הפרויקט הזה, אנחנו מנגישים את הטבע לילדים שיכולים ביציאה רגלית מהגן להגיע לטבע לחוות אותו ולחקור אותו. לקח לא מעט זמן להוציא את הפרויקט אל הפועל ואני שמחה שאנחנו חונכים אותו בימים אלה שלאחר משבר הקורונה ולקראת חג השבועות. כרגע מדובר רק בפיילוט שבמידה ויצלח, יתרחב לעוד אזורים בעיר".

גלית אדן "המרחב הטבעי מאפשר למידה אחרת, הוליסטית, המתבססת על חקר וגילוי ומשלבת תחומי דעת מגוונים. מעבר לכך, ישנו דגש על החיבור. בין ילדי הגנים השונים שיפגשו בבוסתן וכמובן החיבור לאדמה".
כרמית סלונים: "הבוסתן יאפשר שיתוף פעולה בין צוותי חינוך באזור ויזמן מפגש והיכרות בין ילדים מגנים שונים. בטווח הארוך, מתוכנן להרחיב את שיתוף הפעולה בין ילדי הגנים עם חברים נוספים בקהילה כדוגמת: חניכי הצופים ותושבים בגיל הזהב."