פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: נתניה נט חזרה ללימודים בנתניה - הנחייה או המלצה צילום: נתניה נט

על פי מתווה משרד החינוך, מחר אמורים תלמידי י"א-י"ב לשוב לספסל הלימודים. אך באופן תמוה החליטו מנהלי התיכונים בנתניה להחזיר בשלב הראשון רק תלמידים "מתקשים" וכאלה שלא מסתדרים עם הלמידה מרחוק. הילדים מבולבלים וההורים זועמים "יש השנה בגרויות. לא להחזיר את הילדים בניגוד להנחיות זו פשוט חוצפה", זועמת אחת האימהות

צילום: נתניה נט

דריכות ובלבול רב בקרב הורים לתלמידי תיכון בנתניה, על רקע חזרת הילדים ללימודים. או שלא. כידוע, על פי המתווה של משרד החינוך ובהתאם להחלטת הממשלה, אמורים תלמידי כתות י"א-י"ב לשוב מחר (שלישי) אל ספסל הלימודים במטרה להתכונן כראוי לבחינות הבגרות. אלא שכעת עולה חשש שלא כולם אכן יוכלו לעשות זאת.

במהלך היום הופתעו הורים רבים לקבל הודעות סותרות, לפיהן יוחזרו בשלב הראשון רק תלמידים "מתקשים" בלימודים – הגדרה רחבה שמן הסתם לא ניתן לאכוף או למדוד אותה, כמו זו הנוגעת לכאלה שלא מסתדרים עם הלמידה מרחוק בזום, אין להם אפשרות ללמוד בזום בשל היעדר אמצעים, או אפילו רחבה עוד יותר – לפי הרגשתו של הילד.

כל היתר, אם למישהו היה ספק – ימשיכו בלמידה מרחוק. בין ההודעות הלא ברורות שנשלחו להורים, נאמר כי "לאט לאט ינסו להרחיב את החזרה ולבנות מערכת שתאפשר לקלוט יותר תלמדים". הודעה נוספת גרסה כי "התלמידים ממשיכים בלמידה מקוונת, עם תוספת תגבורים ממוקדים בבית הספר".

קשה להגיד שהתשובות הללו מספקות הורים שילדיהם צפויים לגשת בחודשים הקרובים לבחינות הבגרות. "ללמוד בזום זה שטויות. אפשר להשתיק את המורה, לדבר בטלפון או לראות טלוויזיה", אמרה בזעם אם לתלמיד תיכון. "יש השנה בגרויות והילדים שלנו צריכים להיערך אליהן כמו שצריך, כשגם ככה המצב לא אידיאלי בגלל הקורונה. לא להחזיר את הילדים ללימודים בניגוד להנחיות הממשלה ומשרד הבריאות זו פשוט חוצפה".

תגובת העירייה

בתי הספר התיכונים בכל הארץ מחזירים את התלמידים ללמידה בכיתות יא'-יב' על פי מתווה משרד החינוך, אשר מעניק לתלמידים וכן למנהלים מרחב של מענים, בין בהמשך למידה מרחוק ובין בהגעה ללמידה בבית הספר, פנים אל פנים.
הנחיות המשרד, המופצות לכל מנהלי ישראל, מאפשרות ואף מחייבות גמישות והפעלת שיקול דעת בנוגע לאופן החזרה.
מינהל החינוך, בשיח פתוח ותוך שיתוף פעולה מלא עם המנהלים, החליט לחזור ללימודים פנים אל פנים החל מיום ג', כאשר הופעל כאמור שיקול דעת מקצועי, בהתאם למתווה שקבע משרד החינוך בנושא.
ראשית מוחזרות קבוצות תלמידים המתקשות בלמידה מרחוק- תלמידי אגף שח"ר, תלמידי חינוך מיוחד, תלמידים עולים חדשים וכלל התלמידים המעוניינים בלמידה פנים אל פנים.
הלמידה מתמקדת בהכנה לבחינות הבגרות המתקיימות בקיץ ופועלת על פי ההנחיות, הכוללות בנייה של קבוצות לימוד סגורות בנות 15-17 תלמידים (קפסולה) שילמדו יחד לקראת מספר שאלונים.
מטבע הדברים, מאחר וקיימת בחירה רבה בתיכון ורמות היבחנות שונות למשל באנגלית ובמתמטיקה,
יש קושי בבניית הקפסולות לכל התלמידים ובתוך כך נקבע שההיערכות תיעשה בצורה מדורגת.
למען הסר ספק- כל התלמידים מוזמנים ללמוד פנים אל פנים. יחד עם זאת בקשות של תלמידים להמשיך ללמוד מרחוק נשקלות בחיוב.