פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מילגות לסטודנטים בנתניה  העירייה העניקה מלגות לסטודנטים בסך שלושה מיליון שקלים מילגות לסטודנטים בנתניה

עיריית נתניה חילקה מלגות משמעותיות לחברי תכנית "נטועים". שירי חגואל סיידון: "אני שמחה לראות את הביקוש הרב להשכלה גבוהה בקרב תושבי נתניה. הכוח שלנו הוא בהון האנושי"

מילגות לסטודנטים בנתניה 

השנה העניקה עיריית נתניה מלגות לסטודנטים בני העיר בסך של כשלושה מיליון שקלים. 

כידוע, העירייה דואגת לטפח את ציבור הסטודנטים בעיר ומעניקה להם מלגות סיוע במימון הלימודים האקדמאיים. השבוע נערך טקס חלוקת מלגות לסטודנטים הלוקחים חלק בתכנית "נטועים", בנוכחות סגנית ומ"מ ראש העירייה, שירי חגואל סיידון, הממונה על תיק הנוער והצעירים.

יש לציין כי מדובר בתכנית דו שנתית, המתרכזת בלימוד יהודי-חברתי, אשר נועדה לחזק את המודעות החברתית ולהכשיר מנהיגות מקומית לפעילות בקהילה. מקור השם "נטועים" מרמז על מטרת התכנית: גיבוש גרעין צעירים איכותי, בני ובנות העיר, שיראו עצמם "נטועים" בה ויהפכו מעורבים ומשפיעים על הנעשה בה, מתוך תחושת שייכות ושותפות. במהלך התכנית נפגשים הסטודנטים עם דמויות מפתח שונות, אשר מהוות מודל למנהיגות מקומית ויזמות קהילתית. יחד, הם יוזמים פרויקטים הנותנים מענה לצרכים חברתיים וקהילתיים שעולים בקרב תושבי העיר. כך למשל, קידום נוער בשכונת חפציבה או התנדבות וסיוע לקשישי העיר.

מתן המלגה הוא שיתוף פעולה של עיריית נתניה עם מפעל הפיס וארגון "כל ישראל חברים ממזרח שמש". כל סטודנט בתכנית קיבל מלגה מכובדת בגובה של 10,000 שקלים בתמורה ל-150 שעות התנדבות בפרויקטים השונים. הטקס נערך ב"גג – הבית לצעירים בנתניה" אשר פורס חסות על התכנית ומרכז אותה תחת המחלקה לצעירים. במהלך הטקס הוצגו תוצרי הפרויקטים עליהם עבדו הסטודנטים במהלך השנה.

"אני מאמינה שכל זמן שאדם מבקש לרכוש השכלה, אנחנו חייבים לעשות את המיטב על מנת לתת לו את כל הכלים שיסייעו לו להגשים את היעד שלו", אמרה שירי חגואל סיידון. "אני שמחה לראות כיצד מספר הסטודנטים שלנו גדל משנה לשנה ואת הביקוש הרב להשכלה גבוהה בקרב תושבי נתניה. לא בכדי העיר שלנו כל כך חזקה ומוצלחת, הכוח שלנו הוא בהון האנושי- הכוח שלנו הוא אתם".