פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
האקתון בית ספר אלדד להיות או לא להיות בחלל? זאת השאלה האקתון בית ספר אלדד

במסגרת אולימפיאדת חקר החלל על שם אילן רמון, ארגנה והובילה נבחרת תלמידי אלדד האקתון רב משתתפים בנושא חקר החלל

האקתון בית ספר אלדד

חברי נבחרת אלדד בחרו כנושא מרכזי להקאתון את חקר כוכב לכת ננסי ceres דרך יצירת פורמט טלוויזיוני או אינטרנטי.

תלמידי הצוות למדו וחקרו את הכוכב בסיוע צוות המורים לפיזיקה: משה עמר, מרקוס הליסנרט, רכזת הפיזיקה סיגל לוי כחלון ורכזת עמותה מדעית טכנולוגית, אתי אהרוני.

בהקאתון השתתפו תלמידי חטיבת הביניים מהשכבות השונות: תלמידי כיתת מחוננים, תלמידי כיתת קולנוע, תלמידי העמותה המדעית טכנולוגית ותלמידים אוהבי חקר החלל מן הכיתות השונות.

תלמידי הנבחרת הרצו על כוכב הלכת הננסי במטרה ליצור בסיס מדעי רחב שיהווה קרקע פוריה לתוצרי ההקאתון.
חברי נבחרת אלדד יצרו 14 סביבות למידה בהאקתון שהתקיים באשכול הפיס ואתגרו 220 תלמידים במשימה המרכזית, כאשר לאחר ההרצאה, השתתפו כלל התלמידים בחידון מתוקשב בסביבת kahoot.

את התוצרים שפטו צוות מורי בית הספר ממגמת קולנוע: יאיר אלון, דנה מרקוביץ וצוות מדעים: טלי רזמוביץ, נאוה קטרי ונציגי תלמידי פיזיקה משכבת י"ב.
בהקאתון השתתפו כקהל הנהלת בית הספר, נציגי הורים בהובלה של יפה דינר, נציגי מורים מצוות בית ספר, תלמידי פיזיקה שכבת יב' וצוות אשכול פיס.

אודי פרידריך, מנכ"ל בית הספר "הצוותים עבדו בשיתוף פעולה פורה ויצרו בהנאה רבה פורמטים לתוכניות טלוויזיה חדשניות שהתמקדו בכוכב הלכת הננסי ceres בהסתמך על נתוני הכוכב. התלמידים הציגו את התוצרים באמצעות: דגמים, סרטונים ופלקטים מרהיבים".

"מדובר בחוויה מעצימה שמקרבת ומגבשת תלמידים סביב נושאי חקר יצירתיים ומרתקים. יישר כוח והמשך הצלחה לנבחרת תלמידי אלדד לחקר החלל."

אורית לוי, מנהלת החטיבה באלדד הוסיפה "ההקטון הוא פעילות של 'חשיבה יצירתית מחוץ לקופסא- שבירת קירות' , אני רואה ערך מוסף בעבודה רב גילית ושיתופי פעולה בין ילדי החטיבה לתיכון ובין מסלולי עמ"ט, מחוננים, קולנוע ותלמידים אוהבי מדעים.

התלמידים למדו ,חקרו ויצרו תוצרים מדעיים ויצרתיים כאחד. חוויתי היה לשמוע אותם ולראות את ההתלהבות שהיתה חלק בלתי נפרד מיום זה"

דוגמאות מהתוצרים

חממה ניידת התלמידים בנו חממה המאפשרת מרחב מחייה לחי ולצומח בכוכב, תוך ניצול משאבי הכוכב ויצירת תהליכים מדעיים המאפשרים חיים בכוכב.

נינגה בחלל התלמידים בנו מסלול מאתגר עם מכשולים רבים הלוקח בחשבון את שדה הכבידה בכוכב, חוסר חמצן וניצול המשאבים המצויים בכוכב לשם יצירת אתגרים: חציית אמבט מלח באמצעות ריחוף על פניו, יצירת שדה מגנטי בסביבת אבקת ברזל במטרה לפלס מעברים חסומים, בחירת רדיוס קטן במכשול צנטריפוגלי עוד.

2520 - מושבה עתידנית בחלל שיטות מתקדמות ליצירת תנאי מחייה בכוכב כגון המסת קרח במטרה לצרוך מים, ופירוק מים לחמצן ומימן על ידי תהליך אלקטרוליטי.

הנפילה תכנית טלויזיונית דומה להישרדות. שתי קבוצות תלמידים מבתי ספר שונים מתחרות במשימות מאתגרות הקשורות למשאבי הכוכב ונתוניו הפיזיקלים ופירוט ניצול המשאב.