פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
עשור לקישרי החוץ עם גיסן. צילום - טל גרצובבסקי עשור לפרויקט אלדד - ריקרדה גיסן עשור לקישרי החוץ עם גיסן. צילום - טל גרצובבסקי

עשור לפרוייקט השותפות בין בית ספר אלדד בנתניה לבין בית הספר ריקרדה הוך שבגיסן גרמניה

עשור לקישרי החוץ עם גיסן. צילום - טל גרצובבסקי

במסגרת הפרוייקט הגיעה לנתניה קבוצה של 21 תלמידים ומורים מגיסן, לביקור גומלין ולהמשך עבודה משותפת.
התלמידים משתתפים בסדנאות ודנים בשאלות, במטרה לפתח מודעות ואחריות חברתית ולהבין לעומק את המשמעות של קבלת האחר ואחווה בין אנשים ועמים.
בקיבוץ קטורה למדו על ייצור אנרגיה סולארית בערבה, בירושלים ביקרו בבית המשפט העליון ובבית התפוצות הפיקו לקחים מהישרדות היהודים בגולה במשך אלפיים שנה.
מנתניה – נוטלים כאמור חלק בפרוייקט עשרות תלמידים מבית הספר אלדד, הרואים בו, מיזם חינוכי מבוסס דיון ערכי בנושא הקיימות בפרט והקשר לערכי ההתנהגות החברתית בכלל, כאשר כל זיכרון השואה והנצחתה הוא מרכיב בסיסי ומשמעותי לשיח בין התלמידים.
בברלי אבולף, רכזת הפרוייקט מטעם בית הספר אלדד: "בעיניי המיזם הינו הזדמנות פז להרחיב אופקים, להכיר תרבויות אחרות, דווקא על רקע משקעי העבר, ליצור קשרים ראשוניים להמשך שיתוף פעולה במהלך השנים, גם ברמה האקדמית וגם ברמה החברתית ולהבין את פוטנציאל ההשפעה שיש לתלמידים על הכפר הגלובלי.
"אני חייבת לציין כי צוות מסור של מורים פועלים בפרוייקט בהתנדבות ויש מקום להודות להם וכן להנהלת בית הספר אלדד על התמיכה והאמונה בפרוייקט."
את המיזם מלווה ותומכת, האגודה לעידוד תיירות וערים תאומות.