פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
הדגל הכחול 8 חופים בנתניה הוכרזו כזכאים לקבלת תו הדגל הכחול הדגל הכחול

השנה הוכרזו בנתניה 8 חופים בנתניה כזכאים לקבל את התו הסביבתי הבינלאומי, הקובע כי הם עומדים בקריטריונים בנושאי איכות הסביבה ואחריות חברתית

צילום: דני שלומי. אקואושן 

תוכנית "הדגל הכחול" הפועלת בכ-50 מדינות בעולם, מציינת 10 שנים לפעילותה בישראל. מדובר באחד מתווי התקן המוכרים והמוערכים ביותר בעולם בתחום איכות הסביבה, המוענק לחופים, מרינות ולמפעילי סירות תיירותיות בנות קיימא.

החופים הזוכים לקבל את התו, נדרשים לעמוד מדי שנה בקריטריונים בינלאומיים מחמירים השמים דגש על נושאים כגון איכות המים, ניקיון ותחזוקת החוף, פעילויות חינוך סביבתי, בטיחות, נגישות וניהול סביבתי.
54 חופים, 3 מרינות ונמל אחד הוכרזו השנה כאתרי דגל כחול בישראל. בנתניה הוכרזו 8 אתרים הכוללים את חוף צאנז, חוף העונות, הרצל, אמפי, סירונית צפון (א'), סירונית דרום (ב'), חוף לגון ופולג צפון.
בין הקריטריונים שנבחנו, בולטים אלו הנוגעים לניהול והפרדת פסולת, נגישות קלה לציבור ולאנשים עם מוגבלות, הקפדה על איכות מי הרחצה, ניקיון החוף וסביבתו ועוד.
הנפת הדגל הכחול מעניקה חותמת רשמית לכך שהחוף ידידותי לסביבה, וכי עיריית נתניה מובילה בנושאי ניהול סביבתי ושירות לתושבים.

יניב בלייכר, מנהל המחלקה לניהול סביבתי בעמותת אקואושן "הדגל הכחול הוא תקן סביבתי-חברתי מחמיר לניהול חופים ומרינות. כשאדם מגיע לחוף דגל כחול הוא יודע שיגיע לחוף נקי ומתוחזק היטב העומד בקריטריונים מחמירים של שמירה על הסביבה וניהול סביבתי, לרבות ניקיון, תחזוקה, נגישות ופעילויות חינוך סביבתי. אני מברך את הרשויות המקומיות שזכו השנה בדגל הכחול ואת מנהלי האתרים. גם השנה תמשיך עמותת אקואושן ללוות את הרשויות המקומיות ולסייע להן לשמור על הים ועל החופים".