פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
 ד"ר יעל פסטרנק  ד"ר יעל פסטרנק הצטרפה לבית חולים לניאדו ד"ר יעל פסטרנק

חיזוק משמעותי לאגף נשים ויולדות בבי"ח לניאדו – ד"ר יעל פסטרנק הצטרפה לסגל הבכיר באגף. ד"ר פסטרנק הינה מומחית להריון בסיכון גבוה ובעלת נסיון רב בתחום היפוך מצג עכוז, תחום הדורש יכולת קלינית משמעותית 

ד"ר יעל פסטרנק 

ד"ר יעל פסטרנק הצטרפה לאחרונה לסגל הבכיר באגף נשים ויולדות בבי"ח לניאדו. ד"ר פסטרנק הינה בוגרת לימודי רפואה באוני' בן גוריון, ביצעה התמחות בגניקולוגיה בבי"ח מאיר ותת התמחות ברפואת האם והעובר בטורונטו בקנדה. בנוסף , היא בעלת נסיון בהיפוך עוברים הנמצאים במצג עכוז - מצג עכוז הינו מצג המייצר סיכון מסוים לאם ולעובר ומסתיים בדרך כלל בלידה קיסרית. ד"ר פסטרנק תבצע הליכים של דיקור מי שפיר, בדיקות US מתקדמות וכן היפוך עוברים הנמצאים במצג עכוז.

הליך ההיפוך הינו הליך הדורש ידע, נסיון רב ויכולת קלינית מוכחת. ביצוע הליך ההיפוך מתאפשר החל משבוע 37 להריון , לאחר לידה רגילה ו/או לידה קיסרית אחת, לא ניתן לבצע היפוך לאחר שתי לידות קיסריות. משך ההליך הוא קצר יחסית ועומד על כעשר דקות והוא מחייב קשר ישיר עם האשה הנושאת את ההריון על מנת לוודא כי ההליך לא אגרסיבי אלא מבוצע ברגישות, עדינות וקשב מלא לגופה של ההריונית. במידה וההיפוך לא מצליח בנסיון הראשון, ניתן לבצע נסיון היפוך נוסף. סיכויי ההצלחה של ההיפוך הינם גבוהים ועומדים על 50% בלידה ראשונה ובין 60% ל70% בלידות מתקדמות. מרפאת היפוכים הינה חלק ממערך הריון בסיכון גבוה באגף נשים ויולדות בבי"ח לניאדו המעניק טיפול למגוון רחב של בעיות כדוגמת : מחלות רקע של ההריונית, צירים מוקדמים, רעלת הריון, ירידת מים מוקדמת, האטה בצמיחת העובר ועוד.

פרופסור צבי שמעוני, המנהל הרפואי בבי"ח לניאדו בירך את ד"ר פסטרנק על הצטרפותה לסגל הבכיר באגף נשים ויולדות ואמר "אגף נשים ויולדות בבי"ח לניאדו מוביל מזה עשרות שנים מדיניות מילדותית יחודית, השמה את היולדת במרכז. הריון בסיכון גבוה ומצג עכוז דורשים תשומת לב קלינית מיוחדת לצד רגישות ואמפתיה. אני משוכנע כי ד"ר פסטרנק תעמוד במשימה הזו בכבוד רב !"