פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
סא"ל סטיבן גורדון  "אני מתרגש להביא נכס אסטרטגי חשוב לישראל" סא"ל סטיבן גורדון 

מפקד ספינת אח"י "ניצחון" סא"ל סטיבן גורדון, אשר הביא את הספינה מגרמניה אל חופי ישראל - הוא משלנו

סא"ל סטיבן גורדון 

לפני כחודש התקיים טקס הגעת ספינת הטילים מדגם 'סער 6' אח"י "ניצחון", עליה מפקד סא"ל סטיבן גורדון מנתניה
ספינת אח"י "ניצחון" הגיעה מגרמניה אל חופי ישראל לאחר מסע שארך כשבועיים ולראשונה עגנה בבסיס חיפה של זרוע הים. פרוייקט ספינות המגן, כוללות 4 ספינות טילים מדגם 'סער 6' שעתידות לשרת בזרוע הים הישראלית.

סא"ל סטיבן גורדון (36) מספר כי גדל על ערכי הציונות ואהבת הארץ מגיל צעיר. הערכים האלו הם שהחדירו בו את הרצון להתגייס לקורס חובלים, והובילו גם את אחיו לשירות משמעותי בצבא - כשמתוך חמישה אחים ואחיות, ארבעה שירתו כקצינים בצה"ל!
סא"ל גורדון משתף כי מגיל צעיר חלם להיות חובל בגלל אהבתו העזה לים "בתיכון עשיתי את עבודת הגמר שלי בהיסטוריה על חיל הים ויום כיפור, ובמבוא כתבתי: 'אני כותב על חיל הים בגלל אהבתי הגדולה לים, ובגלל חלומי הגדול להיות חובל'", הוא משתף. "עד היום יש לי את העבודה במשרד, ואני מראה אותה לקצינים".
בשנת 2004 התגייס לקורס חובלים וזכה להגשים את חלומו כשסיים את הקורס בהצלחה. עם סיום הקורס שובץ כסגן קצין מחלקה בשייטת ספינות הטילים, ולאחר מכן מילא מספר תפקידים מבצעיים ומשמעותיים בזרוע – ביניהם פיקוד על כלי בט"ש, פיקוד על פלגה 915 בזירת ים סוף ופיקוד על ספינת הטילים אח"י קשת, שם חווה שירות משמעותי ביותר, עד כדי כך שכאשר ביתו נולדה הוא החליט לקרוא לה על שם אותה הספינה, קשת!
לאחר שמילא תפקידים אלו, סטיבן המשיך כרע"ן מבצעי ים, ופיקד כשנתיים על קורס פי"ם (פיקוד ימי מתקדם) המכשיר קצינים וקצינות בזרוע הים, וזכה להכשיר לא פחות מ – 153 קצינים וקצינות. בנוסף לכל אלה, למד סטיבן במשך שנה במכללה לפיקוד ומנהיגות של חיל הים האמריקאי, שם הכיר קצינים ימיים מכל העולם.

הצטרפותו לפרויקט ספינות המגן והבחירה בו באופן אישי על ידי מפקד זרוע הים לשעבר לפקד על ספינת הטילים החדשה אח"י "ניצחון", הינו צעד מאוד משמעותי ומרגש עבור סטיבן, שמסכם "אני מתרגש להביא נכס אסטרטגי חשוב לישראל, ספינות שייעודן להבטיח את העליונות הימית למדינת ישראל. זוהי זכות גדולה לפקד על הספינה הרביעית ובכך לסכם את פרויקט ספינות המגן."