פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
שר התיירות ח"כ יואל רזבוזוב | בנוביץ' תקשורת - משה חרמון "נתניה תחזור להיות אחת הערים התיירותיות המובילות בישראל" שר התיירות ח"כ יואל רזבוזוב | בנוביץ' תקשורת - משה חרמון

שר התיירות הנכנס, יואל רזבוזוב, לא עצר כדי להסתגל לתואר החדש והיוקרתי, וצלל לעבודה מסביב לשעון, כשבמקביל הוא ממשיך בפעילותו כחבר קבינט הקורונה. בראיון הוא מספר על האפקטיביות של ממשלת השינוי, מחזיק אצבעות לחבר שגיא מוקי באולימפיאדה ומקבל בחיוך את המחמאות מראש הממשלה על השרירים שלו

שר התיירות ח"כ יואל רזבוזוב | בנוביץ' תקשורת - משה חרמון

כבר תקופה ארוכה שיואל רזבוזוב נחשב לאחד השגרירים המרשימים של נתניה, אם לא המרשים שבהם. מי שעשה קריירה כספורטאי אולימפי, המשיך למועצת העיר והגיע עד לכנסת. עם הקמתה של ממשלת השינוי, מונה רזבוזוב לשר התיירות מטעם מפלגת "יש עתיד", שהוא נמנה עם מייסדיה.

"ההרגשה להיות שר היא שונה – תפקיד גדול, רציני, ביצועי ומלא באתגרים", פותח רזבוזוב בראיון ל"נתניה נט". "יחד עם זאת, אני גם חבר בקבינט הקורונה והתקופה הזו מאתגרת ולחוצה מאוד, כך שלא הספקתי ליהנות מכל הסיפור ומהתדמית של שר. פשוט נכנסתי עמוק לתוך העבודה ואעשה הכל כדי להוכיח את עצמי ולהצליח".

בוא נדבר על התיק הבוער של התיירות. המצב רחוק מלהיות אידיאלי בתיירות הפנים והחוץ.
"זה נכון, כרגע אנחנו מדינה סגורה. ענף התיירות נכנס ראשון למשבר ויהיה האחרון לצאת ממנו. עם זאת, כבר הבנו שאנחנו יכולים לחיות לצד הקורונה ובונים מתווה מסודר כדי שמצד אחד חוויית התיירים לא תיפגע, ומצד שני אף אזרח ישראלי לא יסתכן. יש כאן ניהול סיכונים מחושב, אבל בסופו של דבר נוכל להביא תיירים לישראל ולהחזיר את תיירות הפנים. על כל מגבלה שיש צריך לדעת לפצות".

על הצעדים הבאים בהם ינקוט מוסיף רזבוזוב: "בטווח הקצר, עצרתי קמפיין לעידוד תיירות פנים והלכתי להידברות עם התאחדות המלונאים. יש להם רגולציה והיטלים, ומצד שני אין כוח אדם. צריך לזכור שמשבר הקורונה וכל מבצע צבאי אוטומטית פוגע במלונאים, ומדובר בעסק לא פשוט ומסוכן. יחד עם זאת, סגרתי על הנחה של למעלה מ-15% עם יותר מ-140 מלונות כאקט נוסף של פיצוי ועזרה משום שלא מעט מהם נמצאים בקשיים. בנוסף, אנחנו מכינים קמפיין להסטת ביקושים – לא רק לאילת, אלא יש חדרים ומלונות ברמה גבוהה שעולים פחות מ-400 שקלים ללילה גם באשקלון, ירושלים ובאמצע השבוע אפילו בתל אביב. יש בישראל מקומות מדהימים במחירים זולים".
"בטווח ארוך אנחנו עובדים על הגדלת היצע – לא רק בנייה של מלונות חדשים, אלא גם קמפינג והמון אלטרנטיבות לאירוח כפרי", מרחיב רזבוזוב. "אנחנו עובדים גם על פיתוח המותג המדברי. יש כאן טבע ייחודי ברמה עולמית עם המון אטרקציות מצפון ומדרום וצריך לנצל את זה".

התפרצות מחודשת עלולה לסגור שוב את השמיים, כשכבר עכשיו חופשות מבוטלות מחשש שילדים יהיו חייבים בבידוד.

"כחבר קבינט הקורונה אני שומע לגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ומכבדים אותם מאוד, אבל לצד האלמנט הבריאותי יש גם את זה הכלכלי וצריך איזון. קיבלנו החלטה לא ללכת עם התו הירוק, כי יש לזה השלכות - יהיו המון ביטולים ועסקים יסגרו. אנחנו מסתכלים על כל החבילה וחשוב שהציבור יבין אותנו ויאמין בנו. השיח ושיתוף הפעולה בתוך הממשלה עוזר מאוד לנהל את משבר הקורונה בצורה הכי טובה שאפשר".

פחות רכילות, יותר עשייה

יואל רזבוזוב חגג לאחרונה יום הולדת 41. מתוקף תפקידו עלתה מטבע הדברים גם רמת החשיפה, ולאחרונה פורסם סרטון שלו גולש בים, שהפך עד מהרה לוויראלי וגרר שלל תגובות על חיטובי גופו של מי שהיה בעברו אלוף המדינה ופעמיים סגן אלוף אירופה בג'ודו, וייצג את ישראל באולימפיאדת אתונה בשנת 2004. בין התגובות, אגב, הייתה גם אחת הומוריסטית של ראש הממשלה, נפתלי בנט, בנוסח "יואל, תפסיק להביך את הגברים מול הנשים שלהם".

"קודם כל זו מחמאה, ובטח לא אבכה מזה", אומר רזבוזוב בחיוך. "מעבר לזה, זו הייתה הזדמנות עבורי להדגיש את החשיבות של פעילות גופנית. אני יוצא מהבית בשש בבוקר וחוזר באחת בלילה, אבל תמיד מנסה למצוא שעה פנויה ביום כדי להתאמן. עם זאת, הרכילות פחות מעניינת אותי ואני מקווה שידברו קודם כל על העשייה שלי בממשלה".
ברמה הספורטיבית, בסוף החודש תצא לדרך אולימפיאדת טוקיו. תחת הלו"ז הצפוף שלו, יחזיק רזבוזוב אצבעות לקולגה ובן עירו, שגיא מוקי, אחת התקוות של המשלחת הישראלית למדליה אולימפית. "שגיא גם נתנייתי וגם חבר. רק בשבת עשיתי אימון בחוף ארגמן ופגשתי את אמא שלו. הצטלמנו יחד ואמרתי לה שהאימון הזה גם בשבילו", אומר רזבוזוב. "מדובר באלוף עולם ואלוף אירופה, אבל גם בבחור שתמיד נשאר צנוע ומרוכז במטרה. להגיד שיביא מדליה זה לשים לו משקל כבד מאוד על הכתפיים, אז אני פשוט מקווה שהוא יגיע בראש שקט לתחרות ויעשה את מה שהוא יודע הכי טוב".

על העובדה שהאולימפיאדה תיערך לראשונה בהיסטוריה ללא קהל הוסיף: "מעולם לא יצא לי להתחרות ללא קהל ברמה הבינלאומית, אבל יהיה מוזר מאוד לראות תחרות מול אולם ריק ללא קהל שמעודד. מצד שני, זה גם יכול להוריד לחץ ואולי תהיה לזה השפעה טובה. אני מקווה מאוד שהעובדה שאין קהל לא תוריד מהיוקרה של האירוע".

לסיום, מה החזון שלך לגבי ענף התיירות בכלל והתיירות בנתניה הקרובה לליבך בפרט?
"החזון שלי הוא לשפר את חווית התייר ולתת אלטרנטיבות למחירים הגיוניים, כי חופשה בישראל לא יכולה להיות פריבילגיה לעשירים בלבד. ענף התיירות הכניס למדינה 40 מיליארד שקלים בשנת 2019, ומדובר בענף שמפרנס ישירות 200 אלף משפחות ו-200 אלף נוספות בעקיפין. צריך לנצל את תקופת הקורונה כדי להכין את התשתיות, כך שנוכל לקלוט יותר תיירים. לגבי נתניה, היא הכילה כמות עצומה של תיירים בעשור האחרון ובסדר עדיפות גבוה מאוד במשרד. עד היום כשאני הולך על הטיילת אני מרגיש בחו"ל, ואין לי ספק שנתניה תחזור להיות אחת הערים התיירותיות המובילות בישראל".