פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ד"ר גרש פישמן "הדרך היחידה להשפיע על החיים בעיר היא איחוד כוחות" ד"ר גרש פישמן

ד"ר גרש פישמן, בוריס צירולניק ונפתלי בחטיאר השאירו את האגו בצד וחברו ל"נתניה ביתנו". "פחות חשוב מי יהיה ראש העיר אלא יותר הרכב המועצה", אומר ד"ר פישמן. "אנחנו לא נגד דת או חרדים, אבל גם לא רוצים לחיות בכפייה"

ריבוי הרשימות בנתניה לקראת הבחירות הקרובות הוא לא דבר חדש. מי שהבינו שעליהם לרכז את כוחם במקום אחד בניגוד לבחירות הקודמות הם ד"ר גרש פישמן, בוריס צירולניק ונפתלי בחטיאר, שיצרו את "נתניה ביתנו" ויתמודדו ברשימה משותפת. בפעם הקודמת התמודדו בנפרד "ישראל ביתנו", "רימונים" ו"יחד", שזכו בשני מנדטים מצטברים ("יחד" לא עברה את אחוז החסימה) ולמדו כי הפיצול הסב להם נזק והותיר את כל שלוש הסיעות חסרות השפעה. מי שניצב במקום הראשון ברשימה הוא ד"ר פישמן, צירולניק שני ובחטיאר, שהחליף את פישמן כחבר מועצה מטעם סיעת רימונים במסגרת הסכם רוטציה, מדורג שלישי.

"מטרת האיחוד הייתה כמובן להגדיל את כוחנו. עברנו דרך קשה כדי להתאים את עצמנו למצב הקיים ולא פשוט להתגבר על האגו של כל אחד, אבל שלושתנו היינו חברי מועצה והבנו שהדרך היחידה להשפיע על החיים בנתניה היא באמצעות איחוד כוחות ועד עכשיו קיבלנו תגובות מצוינות", אומר גרש פישמן בראיון ל"נתניה נט". "לי ולבוריס היו חילוקי דעות בבחירות הקודמות, אבל הסקנו את המסקנות ואנחנו יודעים שפחות חשוב מי יהיה ראש העיר אלא חשוב יותר מה יהיה הרכב המועצה".

החברים מקריית צאנז

גרש פישמן הינו ד"ר להנדסה אזרחית בהכשרתו. מתגורר בשכונת גלי ים בנתניה, נשוי, אב לבן וסב לשלושה נכדים. לאחר הבחירות הקודמות הצטרף לקואליציה ומונה לאחראי על תחום הקליטה במקומו של צירולניק, שעבר לאופוזיציה ובהמשך חזר לקואליציה. פעולותיו הבולטות כחבר מועצה כללו את החזרתם לעבודה של לא פחות מ-65 עובדים שפוטרו, בימים בהם נתניה עדיין לא הוגדרה כעיר "קולטת עלייה". פישמן ארגן תוך ימים ספורים כ-4,000 חתימות של תושבי העיר התומכים בעלייה והדבר הוביל בהמשך לשני דיונים בכנסת ובסופו של דבר לתמיכה לה זכתה נתניה בתחילת השנה שעברה בסך של למעלה מחמישה מיליון שקלים, סכום שאף צפוי לגדול בהמשך. בנוסף, כמהנדס בניין היה שותף לתהליך הכנת ההנחיות המרחביות בתכנון העיר, שמפורסמות כעת באינטרנט לכל דורש וצמצמו באופן משמעותי לא מעט ביורוקרטיות מתישות.

במציאות בה קמו לא מעט רשימות בעלות אג'נדה חילונית, עולה השאלה האם הדבר עלול לפגוע ב"נתניה ביתנו". "לכל רשימה יש את הרעיונות והדרכים שלה, אבל אני לא חושב שניפגע", אומר גרש. "חשוב לי להדגיש שאנחנו לא נגד דת ולא נגד החרדים. אישית יש לי חברים טובים מקריית צאנז מהתקופה בה הייתי מהנדס ראשי בבית החולים "לניאדו". הם מארחים אותי ואני אותם בלי שום בעיה, אבל אני לא רוצה שצורת החיים שלי תושפע מכפייה וכמובן שאיני רוצה לכפות דבר על החרדים או מי שלא מסכים איתי. שכל אחד יחיה לפי אמונתו והבנתו. מה שחשוב באמת הוא שתושבי נתניה יגיעו להצביע ויבינו שבהצבעה פעם בחמש שנים נקבעת צורת חייהם. בבחירות הקודמות הצביעו קצת פחות מ-40% ואני מקווה שהשנה אחוזי ההצבעה יהיו גבוהים הרבה יותר".

ד"ר פישמן נמנע מטבע הדברים לחשוף במי יצדד לראשות העירייה. "כמו שאמרתי, הרכב המועצה חשוב יותר ואם רוב ההרכב ימשוך לכיוון אחד ראש העיר לא יוכל להתנהג אחרת", הוא מדגיש. "נקבל בברכה כל מועמד שיבחר בדרך דמוקרטית".

כמה מנדטים אתה צופה ל"נתניה ביתנו"?

"כמה שיותר (צוחק). אני בהחלט רואה אפשרות ריאלית שנשיג ארבעה מנדטים, אבל בחירות הן לא חברת ביטוח ואי אפשר לדעת שום דבר בוודאות. מה שכן, אנחנו מאוד משתדלים".