פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
הרצל קרן "הצבתי יעד להיות ראש עיריית נתניה" הרצל קרן

הרצל קרן משוכנע שבשלו התנאים לראש עיר חדש בעיר. "יש לי היום את הרקורד הציבורי המרשים ביותר", הוא אומר בראיון. "אין הרבה חברי מועצה בנתניה ובישראל עם ניסיון ציבורי כזה ורקורד מוכח של הצלחות. אני מפרגן למרים מכל הלב אבל 20 שנה זה מספיק. צריך לרענן את השורות" 

אחד המועמדים המשמעותיים במאבק על ראשות עיריית נתניה הוא הרצל קרן. חבר המועצה הוותיק עבר כברת דרך ארוכה ומוצלחת בעשייה הציבורית-עירונית ואחרי שנים כיו"ר האופוזיציה הגיעה השעה עבורו לכהן כאזרח מספר 1 של נתניה.

"נכנסתי לפוליטיקה לראשונה בשנת 1998 כחבר מועצה וכבר בקדנציה הראשונה הצבתי לי יעד להיות בסופו של דבר ראש עיריית נתניה", פותח קרן בראיון ל"נתניה נט". "ניסיתי לרוץ בבחירות הקודמות וזכיתי בערך ברבע מהקולות. היום בשלו התנאים לבחירתי כראש העיר הבא".

אחד המהלכים הגדולים והמתוקשרים במערכת הבחירות הנוכחית היה האיחוד של קרן עם יוני שטבון, שהבטיח רבות אך לא צלח בסופו של דבר. "חשבנו שאיחוד כזה יכול לסייע לשנינו לכבוש את היעד - דהיינו ראשות העיר, באמצעות חיבור של מספר קהילות וציבורים", אומר קרן. "ראינו גם בסקרים שהחיבור הזה יכול לעשות את השינוי אבל לצערי הרבה דברים השתבשו. הקהלים שלי לא התחברו לחיבור הזה, נעשו מספר שגיאות בדרך ולכן הגעתי למסקנה שאתמודד לבד. בדיעבד ראיתי גם שרוב הציבור חושב שנכון לי יותר לרוץ לבד ולא בשום חיבור אחר".

רצון לשינוי

בשבוע שעבר ערך קרן כנס מוצלח במיוחד בחוף הירוק בהשתתפות מאות אנשים, שמילאו את האולם עד אפס מקום והביעו בו תמיכה. "הייתה אנרגיה מדהימה בכנס", הוא מספר. "יש רצון לשינוי ומשהו חדש והאווירה בעיר משדרת תודה למרים על 20 שנה כראש עיר. אף אחד לא ייקח ממנה את מה שעשתה עבור נתניה, אבל 20 שנה בתפקיד ציבורי זה מספיק. צריך לרענן את השורות".

הרצל קרן (60) מתגורר שנים ארוכות בשכונת גבעת האירוסים, נשוי לסמדר ואב לענבר. חלק בלתי נפרד מהנוף בעיריית נתניה ומשמש כחבר מועצה זה 20 שנה. זוהי הפעם השנייה ברציפות שהוא מתמודד על ראשות העיר והחמישית בה הוא מופיע בראש רשימה המתמודדת בבחירות למועצה. בבחירות הקודמות זכה בחמישה מנדטים עם סיעת "למען נתניה" אך מי שנבחרה לראשות העיר הייתה (שוב) מרים. מי ששימש כיו"ר האופוזיציה הפתיע עם הצטרפותו לקואליציה, כשהוא ממונה למשנה לראש העירייה ומשמש בהתנדבות כאחראי על מנהל האכיפה וההנדסה. עם פרסום המלצת המשטרה להעמיד לדין את פיירברג-איכר בגין חשד לעבירות חמורות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, פרשה "למען נתניה" בחזרה לאופוזיציה.

ניסיונו הציבורי העשיר מרופד בהצלחות רבות, בראשן הגשת בג"ץ נגד החלטת משרד הפנים להפחתה בארנונה, הצלת חוף פולג על ידי הגשת בג"ץ שחייב את הרשויות השכנות בהקמת מכוני טיהור והפסקת הזרמת ביוב לנחל פולג, הצלת שמורת אירוס הארגמן על ידי עתירה לבג"ץ כנגד תכניות הבנייה שאושרו, הצלת פארק שלולית החורף מתוכנית לבניית אלפי יחידות דיור, ועוד. "מבין כל המועמדים לראשות העיר שמתמודדים מול מרים יש לי את הרקורד הציבורי המרשים ביותר, גם מבחינת ניסיון ו-ותק", הוא מתגאה. "אין הרבה חברי מועצה בנתניה ובישראל בכלל עם ניסיון ציבורי מוכח ומוצלח כשלי". לגבי השינוי ביחס לבחירות הקודמות הוסיף: "אני מעריך שההתמודדות לראשות העיר תהיה צמודה יותר ולא שולל אפשרות שיהיה סיבוב שני. לגבי מועצת העיר, גם אז התמודדו רשימות רבות וההיסטוריה מוכיחה שאף רשימה חדשה לא מצליחה לעבור את אחוז החסימה. אני מעריך שכך יהיה גם הפעם, ודאי כאשר אחוז החסימה גבוה יותר. אלפי קולות יזרקו לפח".

עיר החינוך של ישראל

במידה וייבחר, צפוי קרן לתת דגש לפיתוח במספר מוקדים עיקריים, כאשר בראש ובראשונה נמצא תחום החינוך. "החלום שלי והשאיפה עליה נאבקתי הם להפוך את נתניה לעיר החינוך של ישראל", הוא מצהיר. "אני חש שזה חשוב יותר לציבור מאשר כינויים כמו הריביירה של ישראל או עיר הספורט של ישראל. המשמעות תהיה שינוי סדרי עדיפויות משמעותיים ביותר בחינוך, שיקבל תקציבים גורפים כדי להצדיק את השם והתואר עיר החינוך". נושאים נוספים שבכוונת קרן לקדם הם הארנונה, פתרון בעיות התחבורה, התחדשות עירונית באמצעות פינוי/בינוי ותמ"א 38 וכן הגדלת תקציבים לתנועות הנוער.