פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
נפתלי בחטיאר "לא יכול להיות שכל העיר תהיה סגורה בשבת" נפתלי בחטיאר

נפתלי בחטיאר, גרש פישמן ובוריס צירולניק איחדו כוחות במפלגה החילונית "נתניה ביתנו". המטרה: למנוע כפייה דתית ולאפשר לעסקים לבחור האם לעבוד בשבת. "לא צריך להפריע אחד לשני וכל אחד יעשה מה שטוב לו", אומר בחטיאר. "רק כך נוכל להיות מלוכדים הן כתושבים והן כיהודים"

 

אחד הנושאים הבוערים לקראת הבחירות בנתניה הוא כמובן סוגיית פעילות העיר בשבת. לא מעט גורמים טוענים כי יש לאפשר לבעלי עסקים, על פי רצונם כמובן, לעבוד בשבת ולאפשר פעילות ראויה בראש ובראשונה עבור בני הנוער בעיר בסופי השבוע.

המפלגה היחידה שמצהירה בריש גליי על חילוניותה היא "נתניה ביתנו" בראשות גרש פישמן, בוריס צירולניק ונפתלי בחטיאר, כאשר איחוד הכוחות של צירולניק עם סיעת רימונים צפוי להעניק לה כוח נרחב יותר לפעול לשינוי ההגמוניה בעיר. אגב, אנשי "נתניה ביתנו" מודעים לכך שלא פעם נוטים לשייך אותם לקהילה הרוסית בלבד, אך אנשיה מבקשים להבהיר כי המפלגה כבר מזמן אינה מגדרית ופונה לכלל הציבור.

בחטיאר מדורג במקום השלישי ברשימה המשותפת "בסיעת רימונים הכוח שלנו יכול היה להביא מנדט אחד, מקסימום שניים, אבל אני מאמין שכקבוצה וגוש גדול אפשר להשפיע הרבה יותר למען המטרה", הוא מספר בראיון ל"נתניה נט". "פנו אלי כמעט מכל הסיעות במועצה, בין השאר הרצל קרן, יוני שטבון ועופר אורנשטיין והציעו לי מקומות ריאליים, אבל העדפנו לבסוף את החיבור עם ישראל ביתנו כי מבחינה ערכית הם רואים כמוני את המאבק החשוב על השבת בעיר".

אנשים בנתניה - "לא יכול להיות שכל העיר תהיה סגורה בשבת"

הפלונטר של מרים

בישיבת המועצה השבוע זעם בחטיאר על ההתנהלות באשר להצעה של אורנשטיין הנוגעת למגרשי הקט רגל בעיר ואף התעמת עם ראש העיר, מרים פיירברג-איכר. כמי ששימש כרכז הספורט בנאות שקד הנושא קרוב לליבו, כמו גם טיפוח הנוער. "היה ויכוח האם לאפשר לנוער שלנו לשחק במגרשים בחינם", משחזר בחטיאר את השתלשלות העניינים. "מנכ"ל העירייה רצה לקדם רעיון שנעשה בכפר סבא ולגבות תשלום. תוך כדי דיון הצלחתי לשכנע את אורנשטיין שמחיר סמלי של חמישה שקלים הוא אפשרי ושווה לכל כיס. הייתי רכז ספורט, עבדתי בעבר גם במחלקת הספורט בעירייה ואני מכיר את התחום. מי שמשלם יכול גם לבקש מגרש נקי ומואר ולא לחשוב שעושים לו טובה. זרמתי עם הרעיון, גיביתי את עופר וראש העיר לא אהבה את זה וטענה שזה פוליטי. מה אכפת לי פוליטי אם זה משרת את האינטרס הציבורי? היא נפלה לפלונטר של עצמה. עניתי לה שאם זה פוליטי גם בניית בתי כנסת זה פוליטי וככה כל הדיונים כבר חמש שנים כך שאין טעם לדון בכלום".

בלהט הרוחות אמר בחטיאר שאולי כדאי שכולם יקומו וילכו, פיירברג-איכר ענתה שאולי באמת צריך והוסיפה כי הוא יכול לעזוב את המקום. "הבהרתי לה שאני אחליט מתי ללכת ולא היא", הוא מסכם את הדיון הסוער. יחד עם זאת, מציין בחטיאר כי פיירברג-איכר עשתה לא מעט דברים טובים למען העיר. "כרגע הנטייה שלנו היא לתמוך בה, אבל אם נראה שיש אופציות טובות יותר, כמובן שנשנה את דעתנו".

בין החברתי לפוליטי

נפתלי בחטיאר (48) נולד באזרבייג'אן. בגיל 9 עלה ארצה עם משפחתו והתגורר בשכונת נאות שקד. בשלוש השנים האחרונות עבר לעיר ימים. נשוי ואב לארבעה. בגיל 13 החל בפעילות חברתית כאח בוגר ומד"צ (מדריך צעיר) בשכונת מגוריו. במקביל פתח בהתנדבות כתות עזר ללימודי מתמטיקה ואנגלית. לאחר שירותו הצבאי שב לשכונה כרכז ספורט ובהמשך נבחר ליו"ר ועד השכונה, תפקיד אותו הוא ממלא עד היום. בעל מיני מרקט "מקסים מרקט 2004 בע"מ", הממוקם, איך לא, בנאות שקד. מחודש פברואר משמש כחבר מועצה וממונה על ההנדסה והקליטה. בנוסף מחובר מאוד לבני הנוער ולאורך השנים פעל למציאת פתרונות עבורם לפעילות אחר הצהריים ובחופשים השונים.

"אנחנו שואפים לחמישה מנדטים ובנינו רשימה חזקה על מנת שנוכל לייצג את הציבור החילוני בצורה הראויה לו", מצהיר בחטיאר. "לא משנה מי יהיה ראש העיר, אם רוב חברי המועצה יהיו דתיים לא תהיה לו ברירה ומי שקובעת את המדיניות היא המועצה. מצד שני, אם יהיה לנו מספיק כוח נוכל לדרוש שלא יסגרו את נתניה בשבת. אנחנו ה-מפלגה החילונית בהא הידיעה ואני קורא לכל מי שמאמין בחיה ותן לחיות ונושא בשבת קרוב לליבו, לבוא ולהצטרף אלינו. צריך להציל את נתניה, זו עיר תיירותית ולא יכול להיות שכל העיר תהיה סגורה בשבת. אנחנו מאמינים בחופש דת, חופש תעסוקה וכל אחד יעשה מה שטוב לו. אין לי עניין לכפות את דעותיי על אף אחד ומצד שני אסור שתהיה כפייה דתית. מי שרוצה לנסוע בשבת שייסע ומי שלא – שישמור. אסור להפריע אחד לשני. רק כך נוכל להיות מלוכדים הן כתושבים והן כיהודים".