פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
קרן דורון קרן של העצמה נשית בנתניה קרן דורון

קרן דורון, בתו של חבר המועצה יוסי דורון ופעילה חברתית מוכרת, מספרת מה גרם לה למקד את העשייה שלה דווקא בהעצמת נשים, דעתה על נתניה ומנהיגיה והאם יש סיכוי לראות אותה בפוליטיקה

קרן דורון. מאמיזמית

קרן דורון, בת 33 תושבת נתניה, נשואה ואמא לשלוש בנות, הקימה את המייזם המבורך מאמיזמיות- מיזם קהילתי חברתי בהתנדבות מלאה שכל מטרתו להעצים ולקדם נשים בקהילה.
כמו כן קרן פעילה חמש שנים במעגל נשים נתניה- עמותה הפועלת למען נזקקי העיר והאזור, מתוכן שנתיים כיו"ר המעגל, בשילוב עם העסק הפרטי שלה כיועצת עסקית שעובדת רק עם נשים.

איך התחברת למעגל נשים?

אצלי זה בא מהבית, בכלל אני חושבת שאנשים שעושים למען הקהילה הם בדרך כלל אנשים שספגו ערכים כאלו במשפחות שלהם. אם אסתכל על עצמי באופן ספציפי, אני באה מבית שבו התנדבות ועשייה למען הקהילה הייתה חלק מהשגרה היום יומית עוד כשהייתי ילדה, גם אם זה אומר לתת חמישה שקלים מדמי הכיס ביום התרמה או לעזור באריזת מזון למשפחות. כשבגרתי המשכתי להיות פעילה אך לא כחלק מעמותה כלשהי ויום אחד הייתי צריכה עזרה בסיוע למשפחה מאוד מורכבת ואבא שלי הציע שאבדוק עם מעגל נשים ומאז הכל היסטוריה.. מהר מאוד התחברתי לווייב של המעגל, לבנות, להיקף העשייה וכשהציעו לי להצטרף שמחתי.
מה גרם לך להקים את מאמיזמיות?
בעבודתי אני פוגשת יום יום נשים, מוכשרות, מדהימות שעובדות קשה מאוד בלהקים את העסק שלהן ושמתי לב שמה שחסר יותר מכל היא התמיכה, הקולגות, האנשים שיבינו אותך ואת מה שאת עוברת, פה בעצם הבנתי עד כמה חזק הצורך של נשים בקהילה נשית. רציתי להקים מיזם חברתי שייתן עבור כל עצמאית קהילה תומכת, מקדמת ואוהבת וגם ליצור שיתופי פעולה ולהעצים עסקים של נשים. הבחירה בלעשות את זה כמיזם חברתי ולא למטרות כלכליות נבע כנראה מהפעילה החברתית שבתוכי. 

לפני כמעט שנתיים הקמתי את המאמיזמיות- רשת של קהילות עצמאיות מבוססות מקום מגורים כשנכון להיום ישנן 16 סניפים ברחבי הארץ, כשהסניף הראשון הוקם בשכונת מגוריי- רמת פולג, שהוא גם סניף הדגל שלי היום. בנתניה יש עוד 2 קבוצות- לב נתניה ומזרח נתניה ובכל הקבוצות חברות כ-400 נשים עצמאיות ואני מזמינה כל אישה עצמאית או שרוצה להיות עצמאית להצטרף אלינו

אנשים בנתניה - קרן של העצמה נשית בנתניה

מאמיזמיות פולג-עיר ימים

עד כמה חשוב להעצים נשים בכל הקשור לקריירה בשילוב עם בית ומשפחה?
היום אישה עומדת בפני ציפיות לא נורמליות- מצד אחד הציפייה שהיא תהייה אמא טובה ומצד שני ישנה הציפייה החברתית לפיתוח קריירה. ומול כל הציפיות החברתיות האלו יש את הציפייה-הכמיהה הפנימית של האישה להגשים את עצמה. אני מאמינה שההגשמה העצמית היא זו שצריכה להוביל אותנו- כי אמא מאושרת היא אמא טובה יותר ואישה שעובדת תוך הגשמה עצמית- יש לה פוטנציאל השתכרות הרבה יותר גבוה, בגלל שהיא עובדת עם כל הלב והנשמה. המסר הזה שאפשר לעשות גם וגם- אפשר גם להצליח וגם להיות אמא נוכחת ומחבקת- הוא המסר הכי גדול שיש לי להעביר הלאה

מה ההבדל בין מאמיזמי למאמיזמיות?
מאמיזמי זה העסק הפרטי שלי, הפרנסה שלי ולצד זה יש את המאמיזמיות שפועל ללא מודל עסקי-כלכלי. המיזם פועל בהתנדבות מלאה שלי ושל מנהלות הסניפים, כך שהמפגשים הם ללא תשלום ואין דמי חבר. היה חשוב לי שכסף לא יהווה מחסום עבור אף אישה שרוצה לצמוח.

אנשים בנתניה - קרן של העצמה נשית בנתניה

מאמיזמיות פולג-עיא ימים

תסכימי איתי שלנשים היום יש כוח?
לגמרי! לאשה תמיד היה כח, רק שבעבר הכוח הזה בא לידי ביטוי יותר בבית, במשפחה ופחות בקריירה והשפעה חברתית. היום נשים מובילות ומשפיעות בכל התחומים. המצב עדיין לא מושלם לצערי אבל אנחנו בדרך לשם. כשאני רואה את הבת שלי משחקת עם חברה במשחק שבו היא הבת של ראש הממשלה וראש הממשלה היא האמא, אני יודעת שאנחנו בדרך למקום טוב.

אפרופו כח נשי, בראשות העיר נתניה עומדת אישה שעושה ומובילה ועל כך אין מחלוקת אך בתקופה האחרונה שמה עלה לכותרות ולאו דווקא בהיבט חיובי, מה דעתך?
בתור מי שנולדה בעיר נתניה ומגדלת את ילדיה בעיר אני זוכרת איך הייתה נראית העיר פעם ונפעמת כל פעם מחדש מהשינוי שהאשה הזו עשתה פה וזה בלי כל קשר פוליטי. מה שמרים פיירברג עשתה לעיר הזו אף אחד לא הצליח. אם זה תעשייה, מקומות עבודה, ויזואלית ומה לא. מהכרות אישית שלי איתה, אני מורידה בפניה את הכובע, היא בולדוזר וכל מה שהיא רוצה היא משיגה.
מעל ראשה של ראש העיר מרחפת עננה לא חיובית במיוחד בחודשים האחרונים, לדעתך היא צריכה להשאר בתפקידה?
במדינת ישראל קיימת חזקת החפות- אדם חף מפשע כל עוד לא הוכח אחרת. נורא קל לערוף ראשים אך בעיני זה פסול, אף אדם לא היה רוצה שיערפו את ראשו על סמך שמועות או חשדות. כמובן שאם בית המשפט יקבע כי החשדות נכונים, אז ברור שהיא צריכה לפנות את מקומה- בכל ראש ארגון חייב לעמוד אדם נקי כפיים ובמיוחד בארגון ציבורי. אבל, מרים אישה מדהימה, אישה חזקה ומנהיגה בכל רמח אבריה שמוכנה לעשות הכל למען העיר. אבא שלי, שאני סומכת על דעתו מאוד- מעריך ומכבד אותה ואת העשייה שלה ועבורי זה אומר הרבה. אז אני מקווה מאוד קודם כל עבור נתניה שלא נעמוד במצב בו ראש העיר שלנו נמצאה כאשמה בשחיתות.
את רואה את עצמך נכנסת לפוליטיקה המקומית?
אבא שלי כל חייו היה פעיל חברתי, תורם שעשה דברים גדולים ויפים אבל כאדם פרטי. לפני כמה שנים הוא החליט לצאת לפנסיה מוקדמת ומכר את העסקים שלו כדי שיוכל לעשות יותר למען העיר והאמין שבכניסה למועצה הוא יוכל להשפיע ובגדול. הוא צדק- הוא באמת עושה דברים שמבחוץ לא יכול היה לעשות אממה? מאז שהוא נכנס למועצה, ראיתי את הצד המכוער והשלילי של הפוליטיקה המקומית, הלכלוך שצף מסביב, הירידה לפסים אישיים ולי כבת זה צורם וכואב יותר מידי. לכן החלטתי להמשיך לעשות למען העיר שלי כאדם פרטי, ולא להכנס לפינה הזו. יש מספיק אנשים טובים ומוכשרים שיעשו זאת במקומי.

 

פעילים חברתיים נוספים בסדרת הכתבות של נתניה נט

עירית גולני פעילה עם נשמה

חזי ויסוקי - פעיל חברתי חב גוני

דב בוצ'אן, מפקד יחידת החילוץ

ציפי קפל. לוח הקפל. ציפי ללא הפסקה

איציק נוסצקי פעיל למען החינוך בעיר

על אמון אחריות ופעילות חברתית- שיחה עם אדי עובד

שיחת בנות: ראיון עם טלי מולנר

אמנון סעדון לא נח לרגע

מאור דאיה בראיון על פעילות חברתית ומה שמסביב