פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
דני גל, מורה לחינוך גופני בבית ספר בגין פרויקט ייחודי "כושר באושר על הבוקר" דני גל, מורה לחינוך גופני בבית ספר בגין

המורה הוותיק לחינוך גופני דני גל מבית ספר בגין, מקדיש פעם בשבוע מזמנו הפרטי לשיעור ספורט וגורם גם למי שספורט הוא לא בדיוק כוס התה שלו ליהנות. "אני עושה זאת בכיף והנאה. הילדים מאוד אוהבים את השיעור ומתגבשים חברתית", הוא אומר

תלמידיו של דני במרוץ החופים סולגאר 

הבוקר (שישי) נערך בנתניה בפעם החמישית מרוץ החופים האטרקטיבי סולגאר. בין אלפי המשתתפים, השתתפו השנה גם תלמידיו של דני, המורה לספורט מבית ספר בגין. מבחינת מספר תלמידי כתות ה'-ו' בבית הספר "בגין" בעיר, שייטלו לראשונה חלק במרוץ, לא מדובר בעניין של מה בכך.

בשיתוף עם מנהלת בית ספר בגין עליזה מורן, לוקח דני גל בשנים האחרונות תחת חסותו, קבוצה של כ-25 ילדים שלא ממש אהבו ספורט בלשון המעטה. פעם בשבוע הם משכימים קום ומתייצבים לשיעור בשעה 7:20, לפני תחילת הלימודים, הכולל בין השאר סיבובי ריצה, כפיפות בטן, דלגית ותרגילי מדרגה. ממצב בו לא אהבו ספורט, הם צפויים לרוץ כעת את המרוץ העממי למרחק של שני ק"מ.

דני העניק לפרויקט הייחודי את השם הקליט: כושר באושר על הבוקר וזו השנה השלישית שהוא מתקיים. בשנתיים הראשונות עבד עם תלמידי כתות ו' בלבד והשנה נוספו גם תלמידי כתות ה'. "המטרה היא לשפר את הכושר הגופני וסיבולת לב ריאה כדי שהילדים יגיעו לחטיבה מוכנים יותר", אומר גל בשיחה עם 'נתניה נט'. "פעם בשבוע הם קמים מוקדם ומחכים לי ליד אולם הספורט לשיעור שכולל 10-15 דקות ריצה ולכל אחד יש תכנית אישית. מדד ההצלחה הוא ההגעה למרוץ והריצה יחד כקבוצה".

אנשים בנתניה - פרויקט ייחודי "כושר באושר על הבוקר"

דני גל, מורה לחינוך גופני בבית ספר בגין 

הספורט הפך לשגרה

דני גל (55) משמש כבר 21 שנה כמורה לחינוך גופני. את דרכו החל בחינוך המיוחד בבית הספר "צורים" בהוד השרון. לאחר שש שנים עבר בעקבות שליחות משפחתית לברזיל, שם לימד במשך שנתיים בבית הספר היהודי "בית יעקב" בסאו פאולו. הוא מתגורר בגבעת האירוסים בנתניה וזו השנה ה-11 שהוא מלמד בבית הספר "בגין" בעיר. "זו שעת אפס שלא קשורה למערכת. אני עושה אותה על חשבוני בכיף והנאה", הוא אומר. "הילדים מאוד אוהבים ומחכים לזה וכבר סיפרתי על הפרויקט לילדי כתה ד' לקראת השנה הבאה. יש פה גם את העניין של לקחת אחריות, לקום מוקדם ולהיות עצמאיים. כיף לראות אותם עושים את זה, יש אינטראקציה טובה והם גם מתגבשים חברתית".

ואיך מגיבים הילדים לפרויקט הייחודי?

"אני מאוד מתרגשת לקראת המרוץ, ממש מחכה לו ושמחה לצאת אליו עם חברים שהכרתי בפרויקט הבוקר", מספרת נטע מימרן בת ה-11 וחצי, תלמידת כתה ה'. "בבית הספר שאלו מי אחראי מספיק כדי להגיע פעם בשבוע מוקדם בבוקר, לרוץ ולא לעזוב באמצע. לא אהבתי ספורט בהתחלה אבל עכשיו אני ממש נהנית וזה הפך לחלק מהשגרה שלי. דני מורה מדהים, אחד האהובים עלי. תמיד קשוב לנו, לא מכריח אף אחד, לא קשוח מדי ועוזר למי שלא מרגיש טוב". "עבורי זו גאווה גדולה שנטע משתתפת במרוץ", מוסיפה אמה, גלית. "היא ילדה שמצטיינת בלימודים אבל היה לה קשה מבחינה ספורטיבית. זה מראה שהכל אפשרי בזכות מורה שדאג לילדים, דרבן אותם והביא אותם למקום הזה".

אנשים בנתניה - פרויקט ייחודי "כושר באושר על הבוקר"

תלמידיו של דני במרוץ החופים סולגאר 

בירור קצר מעלה שפרויקטים הם מנת חלקו של דני ומלבד הריצה הוא שואף לשלב במערכת בית הספר אהבה גדולה נוספת שלו: גלישת גלים. "זה פרויקט שיושב לי בראש כמה שנים ואשמח לשלב אותו בבית הספר", הוא מספר. "פעם-פעמיים בשבוע התלמידים יוצאים לים, חיים אותו ולומדים לגלוש בסיוע מדריכים. זה קצת לחשוב מחוץ לקופסה אבל אני יודע שזה קיים בבית הספר "ביאליק" בנתניה ובבתי ספר בחו"ל דוגמת אוסטרליה, דרום אפריקה וארה"ב. השנה הכניסו לכתות את ענף הג'ודו ואני מאמין שאפשר לשלב גם גלישת גלים ולקיים בהמשך תחרויות בין בתי ספר. זה יכול להרים את הילדים, לעשות להם שינוי גדול ואני מקווה שבנתניה יוכלו לקדם את היוזמה הזאת".